۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85145829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باسیل خواهان تفاهم داخلی برای مقابله با دخالت خارجی شد

تهران-ایرنا- "جبران باسیل" با تاکید بر اینکه بحران انتخاب رئیس جمهور لبنان تنها از طریق توافق حل می شود، خواهان تفاهم داخلی برای مقابله با دخالت خارجی شد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان در اظهاراتی تلویزیونی گفت که بحران لبنان فراتر از ریاست جمهوری است، بلکه بحران ما بحران نظام، وطن و کشور است.

وی گفت که به نظر من بهترین راه حل، انتخاب مستقیم (رییس جمهور) از سوی ملت است.

باسیل خاطرنشان کرد که علیرغم اختلافات بوجود آمده میان احزاب مختلف، مشکل انتخاب رئیس جمهور از طریق توافق حاصل خواهد شد.

رئیس جریان آزاد ملی تاکید کرد که هیچ یک از احزاب (لبنانی به تنهایی) قادر به معرفی رئیس جمهور لبنان نیست، بنابراین باید به توافق روی بیاوریم و نمی توانیم منتظر شرایط خارجی بمانیم، زیرا انتظار کشنده است.

وی گفت که برای بستن درها بر روی دخالت های خارجی باید راهکار تفاهم داخلی راه اندازی کنیم.

گفتنی است که تداوم خلاء در پست ریاست جمهوری لبنان در سایه پافشاری احزاب و جریان‌های سیاسی بر مواضع و نامزدهای خود پرونده انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور را وارد پیچ و خم کرده است که تلاش‌ها برای عبور از آن نیاز به توافق یا تغییری در موازنه قوای داخلی دارد.

درحالیکه حزب الله و جنبش امل لبنان حمایت خود را از «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری اعلام کرده اند، جناح مقابل از دستیابی به توافق بر سر معرفی «جهاد ازعور» به عنوان نامزد خود برای تصدی این پست خبر داده اند.

پارلمان لبنان به رغم برگزاری دوازدهمین جلسه متوالی برای انتخاب ریاست جمهوری تاکنون نتوانسته است جانشین «میشل عون» رئیس جمهور سابق را که دوره ریاستش در اکتبر گذشته به پایان رسید، تعیین کند. در دوازدهمین جلسه فرنجیه و ازعور در رقابتی تنگاتنگ نتوانستند رای لازم را برای تصدی این کرسی به دست بیاورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha