۱۲ فقره پرونده کیفری مدیران در دادگستری خراسان‌شمالی در دست رسیدگی است

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۱۲ فقره کیفری مدیران دستگاه های اجرایی استان با موضوع‌های مختلف در دادسراها، دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا براتی زاده روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: پرونده های مربوط به فساد مالی و اخلاقی مدیران دستگاه های اجرایی استان از سال ۹۹ تاکنون کاهشی و از ۱۰ مورد در سال‌های اخیر به سه مورد در سال جاری رسیده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های سفر رییس جمهور به خراسان شمالی افزود: متاسفانه مصوبه های سفر دولت معمولا پشتوانه و ضمانت اجرایی ندارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: جذب اعتبارات به قدرت چانه زنی معطوف است و مدیران استان در این زمینه قدرت چانه زنی کمی دارند، از این رو جذب منابع بویژه منابع ملی کم است.

وی تاکید کرد: مدیران باید در پایتخت به دنبال جدب اعتبارات ملی بوده و در این باره مطالبه گر باشند.

۱۲ فقره پرونده تخلف مدیران در دادگستری خراسان‌شمالی در دست رسیدگی است

ورود ۲۹۳ هزار و ۴۰۹ فقره پرونده به دادگستری خراسان شمالی

حجت الاسلام براتی زاده در بخش دیگر سخنان خود گفت: پارسال ۲۹۳ هزار و ۴۰۹ فقره پرونده وارد دادگستری استان شد که از این تعداد؛ ۲۸۹ هزار و ۸۲۰ فقره پرونده مختومه و سه هزار و ۵۸۹ فقره پرونده در دست بررسی است.

وی افزود: شمار پرونده های وارده به دادگستری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل سه درصد افزایش دارد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در ۲ ماهه نخست امسال هم ۳۶ هزار و ۴۸۸ فقره پرونده وارد دادگستری استان شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال شمار پروند های امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج هزار فقره افزایش یافته است گفت: وضعیت اقتصادی یکی از عوامل اصلی در وقوع تخلف و جرم است و متاسفانه وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده ها در استان خوب نیست.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha