۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85145969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا کِنِدی، بایدن را در انتخابات ۲۰۲۴ شکست می‌دهد؟

تهران- ایرنا- پیشتازی رابرت اف کندی جونیور نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی نظرسنجی‌ها، نگرانی‌ها درباره شکست جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را افزایش داده است هر چند به گفته کارشناسان سال آینده نقش تعیین‌کننده‌تری در تصمیم‌گیری رای‌دهندگان آمریکایی دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، تارنمای نیوزویک نوشت: نتایج نظرسنجی جدید حاوی خبر خوبی برای رابرت اف کندی جونیور نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، اما ممکن است شانس جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا را برای پیروزی دوباره در انتخابات تضعیف کند.

این رسانه با استناد بر نظرسنجی اخیر رونامه اکونومیست و موسسه یوگاو نوشت: رابرت کندی، برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهوری ترور شده آمریکا در سال ۱۹۶۳، بالاترین میزان محبوبیت را در بین همه نظرسنجی های صورت گرفته کنونی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ کسب کرد.

بر اساس این نتایج، ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند کندی نامزد محبوب آنها است و تنها ۳۰ درصد نظر مخالف داشتند.

طبق این نظرسنجی بایدن و دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در رتبه دوم محبوبیت بعد از کندی قرار گرفتند و ۴۴ درصد از پاسخ دهنگان گفتند این دو نامزد محبوب آنها هستند.

کندی، فعال ضد واکسن، مدافع محیط زیست و عضو یک سلسله سیاسی مشهور را باید به عنوان یک رقیب احتمالی برای بایدن در نظر گرفت که انتظار می رود مانند رئیس جمهور فعلی به آسانی در انتخابات مقدماتی موفق شود.

نیوزویک نوشت: برخی نتایج انتخابات اخیر را این طور تفسیر کرده اند که کندی در نظرسنجی ها از بایدن جلوتر است اما میزان محبوبیت، الزاما نتیجه انتخابات را پیش بینی نمی کند.

جان پیتنی (John Pitney) کارشناس سیاسی به نیوزویک گفت: یکی از دلایلی که کندی ممکن است محبوب باشد شهرت خانوادگی او است.

وی افزود: در این مقطع زمانی، رای دهندگان چندان به انتخابات آتی فکر نمی کنند. اگر شما دموکرات باشید و نام کندی را بشنوید، خواهید گفت از او حمایت می کنم. با نزدیک تر شدن انتخابات، مردم بیشتر درباره گزینه های پیش رو فکر می کنند.

کندی در سال های اخیر اظهارات جنجال برانگیزی داشته است. از جمله سیاست آمریکا در زمینه واکسن را با هولوکاست مقایسه کرده که این اظهارات از سوی برخی از اعضای خانواده و همسرش مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

پیتنی پیش بینی کرده اگر رای دهندگان دموکرات از سوابق واقعی رابرت کندی اطلاعات بیشتری کسب کنند میزان حمایت از او افت خواهد کرد.

در عین حال، بایدن به عنوان رئیس جمهوری فعلی با نقاط ضعفی مواجه است.

کارشناس سیاسی مذکور گفت: رئیسان جمهوری اغلب در اواسط دوره خود با نارضایتی عمومی مواجه هستند. در حالی که رای دهندگان به مشکلات فکر می کنند، رئیس جمهور فعلی می تواند به آسانی هدف نارضایتی آنها در خصوص وضعیت کشور قرار گیرد.

وی به مشکلات آمریکا از جمله دوره ای از تورم بالا و سایر مشکلات اشاره کرد و گفت بیشتر مردم تمایل دارند رئیس جمهوری مستقر را برای آنها مقصر بدانند.

این کارشناس گفت: سال آینده انتخاب ها روشن تر خواهد بود ولی من شک دارم که حزب دموکرات حمایت بیشتری از بایدن به عمل آورند.

نیوزویک افزود: در حالی که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند کندی از حمایت دو رقمی قابل توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است، اما او همچنان تا حد قابل توجهی از بایدن عقب‌تر است.

دو نظرسنجی که هفته گذشته توسط مرکز مطالعات سیاسی آمریکا دانشگاه هاروارد و مِسنجر منتشر شد، نشان داد که بایدن به ترتیب با کسب ۶۲ درصد آرا در مقایسه با کندی با ۱۵ درصد در نظرسنجی دانشگاه هاروارد و با ۵۴ درصد آرا در مقابل ۱۴ درصد در برابر کندی در نظرسنجی مسنجر پیشتازتر است.

بایدن همچنین در نظرسنجی رییل کلیر پُلتیکس (Real Clear Politics) به طور میانگین توانست ۶۲ درصد آرا را در مقایسه با مجموع امتیاز ۱۵.۶ درصدی کندی کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha