۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85145984
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۱۷ طرح راه‌سازی اصفهان مورد نیاز است

اصفهان- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در قالب ۱۷ پروژه راهسازی استان اصفهان ایجاد شده است گفت: بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح‌ها مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از بهزاد شاهسوندی با اشاره به وضعیت ۱۷ طرح شاخص و تاثیرگذار حوزه راه‌سازی در استان اصفهان، اظهار داشت: این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان شامل شهرستان‌های خمینی شهر، خوانسار، تیران و کرون، چادگان، شاهین شهر و میمه، اردستان، نجف آباد، ورزنه، جرقویه، فلاورجان، مبارکه، نایین، کاشان و آران و بیدگل پراکنده است.

وی میزان اشتغال مستقیم این پروژه‌ها را بیش از ۴۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: اشتغال غیرمستقیم حاصل از راه اندازی طرح‌ها نیز افزون بر ۳۰۰ نفر است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در زمان حاضر با اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای ساخت این طرح ها بیش از ۵۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل این پروژه‌ها به افزون بر سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی برخی از این پروژه‌ها اضافه کرد: ساخت تونل خوانسار به بویین میاندشت از جمله پروژه های شاخص اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن موجب کاهش تصادفات و کوتاه‌تر شدن مسیر می‌شود.

شاهسوندی گفت: پروژه کمربندی خمینی شهر به طول ۶.۳ کیلومتر و تکمیل تقاطع غیر همسطح شهرک الکترونیک در این شهرستان به طول یکهزار و ۲۱۰ مترمربع در مجموع دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تاکنون بیش از ۳۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه باند دوم اصفهان به چادگان به طول ۲۳.۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌های اولویت دار این اداره کل است که هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پروژه تکمیل باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: طول این پروژه ۱۰ کیلومتر است و برای تکمیل به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد همچنین با اقدامات به عمل آمده تا کنون پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی افزود: محور اژیه به ورزنه به طول هشت کیلومتر، پروژه تکمیل کمربندی پیربکران به طول چهار کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح خوانسار به طول ۵۰۰ مترمربع و پروژه تکمیل باند دوم برزک – کاشان – سه راهی موته به طول ۶۵ کیلومتر هر کدام ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای این پروژه ها به ترتیب ۶ میلیارد تومان، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۴۳ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است.

شاهسوندی گفت: پروژه‌های کمربندی خوانسار به وانشان، پروژه تیران به سامان، سه راهی افجان به مهردشت، باند دوم نصرآباد- امامزاده علی اکبر، کمربندی جنوب غرب، باند دوم مبارکه به مجلسی، باند دوم نایین – انارک – چوپانان، پروژه کنارگذر آران و تقاطع نوش آباد و احداث پروژه باند دوم ابوزیدآباد- کاشان و فخره – کاشان از دیگر پروژه های شاخص و حایز اهمیت بوده که هر کدام از آنها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha