۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85146025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جذب نیروی انسانی بومی راه حل رفع کمبود معلم در شهرهای خوزستان است

آبادان - ایرنا - نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جذب نیروی انسانی بومی راه حل رفع کمبود معلم در شهرستان‌های استان خوزستان است.

به گزارش ایرنا سیدمحمد مولوی سه‌شنبه در بازدید از دانشگاه فرهنگیان آبادان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با حجم گسترده‌ای از بازنشستگان روبه‌رو است افزود: بازنشستگی تعداد قابل توجهی از معلمان، موضوع اجتناب ناپذیر است و باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان واحد آبادان و اروند ظرفیت بسیار مهمی است که باید در راستای توسعه رشته‌ها و افزایش جذب دانشجو معلم گام برداشت.

مولوی توسعه کمی و کیفی رشته‌ها در دانشگاه فرهنگیان آبادان و اروند را یک ضرورت عنوان‌کرد بیان‌کرد: آموزش و پرورش به کمک دانشگاه فرهنگیان در زمینه تامین فضای آموزشی و خوابگاهی بیاید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه نیروی متخصص معلم در دانشگاه فرهنگیان آموزش می بیند گفت: آموزش و پرورش راهبردی‌ترین نهاد کشور است و هیچ رخدادی نباید باعث کاهش کیفیت و کمیت در آموزش و پرورش شود.

وی به تاریخچه فعالیت تربیت معلم در آبادان و اروند اشاره کرد و افزود: آبادان جزو نخستین شهرهایی است که تربیت معلم در آن فعال بوده و این مهم نشان دهنده ظرفیت گسترده آبادان در بحث تربیت معلم است.

براساس پیش بینی انجام شده در سال تحصیلی آینده، آبادان با کمبود ۶۰۰ معلم روبه‌رو خواهد بود ضمن اینکه تنها در زمینه مدیران آموزشگاه‌ها نیز ۲۰ مدیر و ۱۶۰ آموزگار بازنشسته خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha