۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85146111
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هاشمی: بودجه ۸۰۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک ابلاغ شد/ همان ۳۰ رشته به هانگژو اعزام می‌شوند

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در بحث بودجه هم اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ توانستیم از دولت بگیریم حدودا ۴ ردیف بود.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه با حضور تمامی اعضا برگزار شد. سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو در پایان نشست امروز با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص خروجی این جلسه گفت: قرار بود قبل از بازی‌های آسیایی جلسه‌ای با اعضای مجمع داشته باشیم و برای انتخاب افرادی که باید در مجمع حضور داشته باشند از جمله ۵ خبره ورزشی، نماینده باشگاه‌داران و سایر عزیزان صحبت می‌کردیم. تاریخ ۱۲ شهریور برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک مشخص شد و علاوه برآن بودجه، برنامه‌های ۱۴۰۲ و مباحثی درخصوص رویدادهای سال جاری هم در جلسه امروز طرح شد. به جز یک عضو که کسالت داشت، همه در جلسه امروز حضور داشتند. گزارش حسابرس هم آماده می‌شود تا تمام موضوعات و منابع و مصارف هم در این گزارش باشد.

هاشمی درباره بودجه کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در بحث بودجه هم اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ توانستیم از دولت بگیریم حدودا ۴ ردیف بود. حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در ردیف اصلی کمک دولت را در فصل ۵ داریم. در بجث هانگژو ۲۰۰ میلیارد از سازمان برنامه بودجه بود که مجلس آن را به ۳۰۰ میلیارد افزایش داد و در بخش عمرانی هم بودجه ۴۰ میلیارد شد. به جز آن ۱۳۰ میلیارد تومان برای کمپ شماره ۲ مصوب شد که می شود ۹۲۰ میلیارد مصوب ولی هنوز دولت ابلاغ نکرده است. در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شد.

وی افزود: ۵ شهریور ماه مراسم بزرگ المپین ها را داریم که بسیار مفصل است. المپیکی‌های حال و گذشته همه دعوت می‌شوند. در آن جلسه می‌خواهیم ریاست یا نماینده سازمان جهانی المپین‌ها حاضر شود و ما به آن ملحق شویم. این سازمان مثل انوک و OCA است ولی پایین‌تر از آن‌هاست. ملحق شدن به آن منابع مالی برایمان دارد. برای عضویت در این سازمان با اعضای هیات اجرایی هم صحبت کردیم. تصمیم‌گیری درخصوص نفراتی که در مجمع به عنوان خبره باید حضور داشته باشند به جلسه آینده موکول شد.

دبیر کمیته ملی المپیک درباره انتخاب پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: جواد فروغی به عنوان پرچم‌دار مرد کاروان ایران انتخاب شد. کمیته برگزاری بازی‌ها یک پرچم‌دار زن و یک پرچم‌دار مرد خواست. به همین دلیل ناهید کیانی هم بعد از کسب طلای جهان به عنوان پرچم‌دار زن انتخاب شد. پاکدامن ملی پوش شمشیربازی هم به عنوان مشعل‌دار معرفی شد. حدود ۴۶ مشعل‌دار از کشورهای حاضر در مسابقات حضور دارند.

وی در خصوص البسه کاروان ایران، تصریح کرد: کمیته‌ای با حضور همکاران حاضر در کمیته و سایر اعضا مشخص شد. کیفیت لباس توسط کارشناسان رسمی تایید شد. یک شرکت برنده شد و حدود یک هفته است که کار خود را شروع کرده است و تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود. قرار شد به همه اعضای کاروان کت و شلوار داده نشود. ۲ مجموعه از شرکت‌های مطرح بالا آمدند. در حال استعلام سوابق آن‌ها هستیم

هاشمی در مورد پاداش بازی‌های آسیایی گفت: امروز پیشنهادی دادیم که بیش از ۱۵بند داشت. دوستان نقطه نظرات مختلفی داشتند و به جمع‌بندی نرسیدیم. قرار شد جلسه فوق‌العاده داشیم باشیم چون هنوز زمان داریم. من و اعضای هیئات اجرایی اصرار به ایجاد انگیزه بیشتر برای همه کسانی که در گرفتن مدال موثر هستند، داریم. اما امروز عدد و رقمی تصویب نشد و تصمیم‌گیری به ۲ هفته آینده موکول شد.

وی درخصوص تعداد رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی هم گفت: همان ۳۰ رشته به بازی‌های آسایی اعزام می‌شوند و با ریزش مواجه نشدیم. اگر ستاد عالی بازی‌ها جلسه برگزار کند و مثلا بخواهند ۲ الی ۳ رشته را حذف کند، امکانش هست. ولی برای افزایش، زمان مقرر به پایان رسیده ولی اگر مصوبه جدیدی برای افزایش داشته باشند، به کمیته برگزاری بازی‌ها ایمیل می‌زنیم تا بررسی کند. جابه‌جایی‌های دقیقه نودی همیشه مرسوم اما موردی است و حوزه بین‌المللی ما در این خصوص مکاتبه می‌کند. ما برای مدال‌آوری هر کاری از دست‌مان بربیاید انجام می‌دهیم.

دبیر کمیته ملی المپیک ادامه داد: در بحث بودجه ۲ پرداخت داشتیم و تخصیص سوم را هم به ما خواهند داد و قطعا در این مرحله پرداخت خوبی خواهیم داشتیم. طبق رایزنی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم قرار شد ۲ هفته دیگر هم به ما هم و هم به وزارت ورزش تخصیصی داشته باشند و ما هم فردای تخصیص آن را به فدراسیون‌ها خواهیم داد و سعی می‌کنیم منابع را پیش خودمان نگه‌ نداریم. نظر خسروی‌وفا این است که پاداش پای سکو به دلار یا یورو محاسبه به قیمت روز به ریال شود و همان موقع به حساب ورزشکار پرداخت می‌شود.

مناف هاشمی در خصوص جلسه دیروز تاج و کاشانی هم گفت: از جلسه تاج و کاشانی اطلاعی ندارم ولی اگر تفاهمی رخ دهد خوشحال می‌شوم. تیم امید تلاش خود را کرد و امیدوارم نتایج بهتری بگیرد. اگر تلاش نمی‌کردیم تا اینجا هم تیم امید جلو نمی‌رفت. چون ما روزها و ساعت‌های آخر اسامی بازیکنان امید را دادیم و حتی از کمیته بازی‌های هانگژو ۱۰ روز زمان گرفتم که بتوانیم اصلاحات را در لیست امید انجام دهیم. اما درخصوص نتیجه این تیم از حالا نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha