ارتش سوریه در مقابل تحرکات نیروهای اشغالگر به دنبال نابودی تروریست ها است 

دمشق - ایرنا - ارتش سوریه در حالی که نیروهای ائتلاف به سرکردگی اشغالگران آمریکایی در حال تقویت خود در سوریه هستند با عملیات هایی در حال از بین بردن شبه‌نظامیان و تروریست های باقی مانده در حومه شهر ادلب و تقویت نیروهای خود در شمال غرب این کشور است.

به گزارش ایرنا از گزارش روز سه شنبه رسانه سوری، ارتش سوریه در واکنش به نقض مستمر آتش بس در منطقه موسوم به کاهش تنش در شمال غرب این کشور، با توجه به گزارش ها مبنی بر اعزام نیروهای کمکی نظامی، تعدادی از تروریست های گروه «جبهه النصره» در محورهای شهر منبج و شهرک العریمه که میان مناطق تحت کنترل تروریست ها و مناطق تحت کنترل ارتش است را نابود کرد.

در همین حال، نیروهای موسوم به "ائتلاف بین المللی" به سرکردگی اشغالگران آمریکایی که مدعی مبارزه با گروه های تروریستی هستند، به تقویت پایگاه های نظامی غیرقانونی خود در حومه الحسکه ادامه دادند که روز گذشته باز هم کاروان نظامی جدید آنها از اقلیم کردستان عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد مرز سوریه شد.

یک منبع میدانی به خبرنگار روزنامه سوریه گفت که یگان های ارتش که در حومه ادلب در منطقه کاهش تنش عمل می کنند، با توپخانه سنگین تحرکات مکانیزه و پایگاههای تروریستی "جبهه النصره" و متحدان آنها را در منطقه جبل منهدم و در بخش الزاویه در حومه جنوبی استان، ۱۰ تروریست را به هلاکت رسانده و تعدادی را به شدت مجروح و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کردند.

حملات توپخانه‌ای ارتش

این منبع با اشاره به اینکه حملات توپخانه‌ای ارتش در پاسخ به نقض توافق آتش‌بس توسط تروریست‌ها در «منطقه کاهش تنش» بود گفت:سازمان "النصره" بامداد دیروز با راکت به نقاط نظامی حمله کرد و در مناطق تماس در حومه ادلب، ارتش با قدرت پاسخ مناسب به آنها داد.

این منبع خاطرنشان کرد: تا ساعت تهیه این گزارش یعنی عصر دیروز آرامش در محورهای شمال غرب سوریه در دشت الغاب حاکم بود. همچنین در مناطق شمال شرق سوریه نیز یگان‌های نظامی ،گروه تروریستی داعش را در صحرای غرب دیرالزور تعقیب کردند و یک منبع میدانی به الوطن گفت که داعش سعی کرد به نقاط مهم ستاد ارتش سوریه حمله کند که با آنها مقابله و تروریست ها را تعقیب کردند.

یک فرد مسلح کشته شد

از سوی دیگر، یک فرد مسلح از اعضای موسوم به "شورای نظامی دیرالزور" وابسته به "قسد" کردهای دموکراتیک مخالف سوریه در اثر جراحات وارده پس از شلیک مستقیم توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد. به گفته منابع رسانه ای مخالف دولت، این فرد وابسته به گروههای تروریستی باقی مانده در حومه غربی دیرالزور است.

ورود مجدد کاروانهای نظامی اشغالگران

در همین حال، نیروهای موسوم به «ائتلاف بین‌المللی» به رهبری اشغالگران آمریکایی که مدعی مبارزه با داعش هستند، همچنان به تقویت پایگاه‌های نظامی خود در حومه الحسکه ادامه می‌دهند، زیرا دیروز کاروان نظامی جدیدی از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، متشکل از ۳۵ کامیون نظامی و لجستیکی به سمت پایگاه های غیرقانونی "ائتلاف" در روستاهای الحسکه حرکت داشتند .

این در حالی است که روز ۲۳ خرداد ماه جاری نیروهای اشغالگر آمریکایی پس از اینکه ارتش سوریه به حمله گروههای تروریستی در دیرالزور پاسخ قاطع داد، مجدد کاروانهای نظامی خود را به پایگاه های غیرقانونی در الحسکه وارد کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه های محلی سوریه، در حالی که یگان‌های ارتش سوریه حمله گروههای تروریستی داعش به مواضع ارتش در حومه شرقی دیرالزور را دفع کردند، اشغالگران آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید، نیروهای کمکی نظامی خود را از خاک عراق وارد حومه الحسکه کردند.

بر اساس این گزارش این ورود غیر قانونی اشغالگران هم زمان با تجدید حملات گروههای اشغالگ تحت حمایت ترکیه به عین العرب در شمال شرق حلب روی داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha