گرایش به انتخاب نام‌های جدید برای نوزادن دختر در گنبدکاووس رو به افزایش است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس از روند رو به افزایش گرایش خانواده‌ها به تغییر نام و یا انتخاب نام‌های جدید برای نوزدان پسر و دختر در این شهرستان مرزی با تنوع اقوام خبر داد و گفت: گرایش‌ انتخاب نام‌های جدید برای نوزدان دختر بیشتر از پسران می‌باشد.

جلیل امانزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی ۲ ماه فروردین و اردیبهشت امسال در مجموع یک‌هزار و ۴۱ نوزاد دختر و پسر در گنبدکاووس متولد شدند.

وی افزود: مطابق بررسی‌های صورت گرفته درباره نام‌های انتخابی برای نوزادان متولد شده در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت، بیشترین فراوانی بالاخص در بین نوزادان دختر مربوط به «سدنا» بوده است.

امانزاده اضافه کرد: پس از «سدنا» نام‌های «سلین، ملیسا، الیسا، نورا، اسرا، الینا، آیلین، حلما و نیلای» به ترتیب دارای بیشترین فراوانی بودند.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس ادامه داد: در بین نوزادان پسر متولد شده در این شهرستان نیز به‌ ترتیب ۱۰ نام «محمد، آرتین، ایلیا، محمدصدرا، سدیس، امیرمحمد، آروین، ایلحان، محمدرسول و آراد» بیشترین فراوانی را داشتند.

وی با تاکید برضرورت علت یابی گرایش خانواده‌های گنبدی و دیگر شهرها به تغییر نام و یا انتخاب اسامی جدید برای فرزندان خود، گفت: یکی از دلائل تاثیرگذاری بر خانواده‌ها، تماشای فیلم‌های ماهواره‌ای بالاخص کشور ترکیه است.

امانزاده افزود: ضعف تبلیغات و فرهنگ سازی از سوی نهادهای متولی و رسانه‌های ارتباط جمعی داخلی هم در این خصوص بدون تاثیر نبوده است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب اسلامی، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha