۴۰ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی هرمزگان محقق شد

بندرعباس - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری این استان در حوزه صنعتی به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سه ماهه نخست امسال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل قاسمی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت افزود: تا پایان امسال سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت هدفگذاری شده است که تقریبا ۴۰ درصد این برنامه در همین سه‌ماهه نخست امسال محقق شده و رتبه دوم کشوری را در این زمینه کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه‌سوم کشوری در بخش صنعت به هرمزگان تعلق گرفت، اظهار کرد: این جایگاه نشان می‌دهد استان هرمزگان بستر و ظرفیت قوی زیرساختی برای توسعه صنعت در مقایسه با استان‌های بزرگ و برخوردار که زیرساخت‌هایشان در این زمینه آماده هست، را دارد.‌

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری گام نخست فعالیت‌ها در حوزه صنعتی و تجاری است که امیدواریم تا پایان امسال با انجام پروژه‌های بزرگ و شاخص در این حوزه بتوانیم به هدف پیش‌بینی شده دست یابیم.

وی یادآور شد: از آنجایی که گاز، برق و انرژی به عنوان حلقه نخست برای سرمایه‌گذاری است و در حال حاضر نیز در شرق استان هنوز گاز نداریم لذا سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه، نیازمند چنین زیرساخت‌هایی هستند که باید فراهم شود.

قاسمی ابراز کرد: البته کار توسعه استان در بخش سرمایه‌گذاری به خوبی در دست انجام است و تلاش می‌کنیم این تمرکز از بندرعباس به سمت شرق و غرب استان نیز داشته باشیم و زنجیره‌ها را به عنوان موضوع اصلی حفظ کنیم.

این مسوول اضافه کرد: موضوعی که جدای از موارد یادشده باز در حلقه سرمایه‌گذاری مطرح است، در حوزه پسماندها بوده که روی این موضوع نیز برنامه‌ریزی مشخصی انجام دهیم.

انجام ۲۵۳ برنامه صنعتی، معدنی و تجاری در هرمزگان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین به برنامه‌های این سازمان در سالجاری اشاره کرد و گفت: ۲۵۳ برنامه امسال در حوزه صمت استان برنامه‌ریزی شده که ۶۶ برنامه مربوط به شعار سال بوده و ۱۸۷ برنامه نیز برای سیاست‌های مستمر وزارتخانه است .

قاسمی با اشاره به رویکرد صمت استان برای تقویت تجارت خرد و کلان ادامه داد: سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی استان محقق شد که نشان می‌دهد ظرفیت‌های صادراتی استان از برخی کشورهای کوچک همسایه نیز بالاتر است.

وی، اصلاح رویه‌های بندری و تجاری را یکی دیگر از اقدامات مهم سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان معرفی و عنوان‌کرد: سال گذشته بندرتیاب (میناب)، بندرخمیر و بندر سیریک مجوز رویه‌ی پیله‌وری را که بعد از رویه‌های ملوانی و ته لنجی مساله‌ای مهم به شمار می‌آید، دریافت و برای ملوانان استان فعال کردیم.

ارتقای ظرفیت ۱۱۱ واحد صنعتی در هرمزگان

رییس سازمان صمت هرمزگان گفت: سال گذشته موفق شدیم ۱۱۱ واحد صنعتی را ارتقای ظرفیت دهیم که ۲۴ میلیون تن ظرفیت تولید استان را افزایش داد.

قاسمی ادامه داد: در احیای واحدهای راکد نیز سال گذشته ۴۸ واحد صنعتی احیا و وارد چرخه فعالیت شد.

وی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال کشفیات معادن هرمزگان از رشد ۲۷۰ درصدی برخوردار بوده و خوشبختانه امروز ۷۰ میلیون تن سنگ آهن مگنتیت داریم که ۱۰ میلیون تن از آن آماده صدور پروانه بهره‌برداری است‌.

عودت وجه گرانفروشی به مردم

این مسوول در ادامه با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند تخلفات اصناف و گران‌فروشی‌ها را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند، ابراز کرد: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، اگر بازرسان این سازمان در واحدی با گران‌فروشی روبرو شدند، فروشنده‌ متخلف ملزم است برای مشتریان ۷۲ ساعت گذشته خود فراخوان داده و عودت وجه به مردم داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha