هشدار روسیه در مورد حمله موشکی اوکراین به کریمه

تهران-ایرنا- وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره برنامه‌ریزی نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به خاک روسیه از جمله کریمه با موشک‌های کروز «هیمارس» و «سایه طوفان» هشدار داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو در جلسه هیات وزارت دفاع اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ما، رهبری نیروهای مسلح اوکراین قصد دارد با موشک‌های کروز «هیمارس» و «سایه طوفان» به خاک روسیه از جمله کریمه حمله کند.

وی افزود: استفاده از این موشک‌ها خارج از منطقه عملیات نظامی ویژه به معنای مشارکت کامل آمریکا و انگلیس در درگیری خواهد بود.

وزیر دفاع روسیه گفت: این اقدام مستلزم برخورد فوری با مراکز تصمیم‌گیری در اوکراین خواهد بود.

ضدحمله نافرجام اوکراین

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: نیروهای اوکراینی از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) در مجموع ۲۶۳ حمله به مواضع نیروهای مسلح روسیه در مسیرهای دونتسک، دونتسک جنوبی و زاپوریژیا انجام داده‌اند، اما همه آنها با موفقیت دفع شده‌ است.

وی تاکید کرد که رژیم کی‌یف در انجام این اقدامات از تعداد زیادی سلاح غربی و تشکیلات نظامی زبده استفاده می‌کند که اعضای آن توسط متخصصان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آموزش دیده‌اند.

روز گذشته، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه یکی از دلایل بحران کنونی، نادیده گرفتن منافع مسکو است، اعلام کرد که همکاری نزدیک کی‌یف با ناتو، نه تنها ما را به صلح نزدیک نمی‌کند بلکه حل و فصل بحران را به تاخیر می‌اندازد.

پیشتر معاون وزیر دفاع اوکراین با اشاره به اینکه روسیه تمام توان خود را برای متوقف ساختن حمله به کار می‌گیرد و به همین دلیل این عملیات دشوار است، اعلام کرد که "بزرگترین ضربه‌" در سلسله عملیات‌ نظامی کی‌یف هنوز در راه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha