فرش قرمز زیرپای مسوولان جاده ابریشم/ ورود چینی‌ها به طرح‌های گردشگری مازندران کلید خورد

ساری - ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ورود هیات باستان شناسی و جاده ابریشم از کشور چین به این استان خبر داد و گفت : با امضای تفاهم‌نامه، همکاری هایی در زمینه های گردشگری، باستان شناسی و کاووش با این هیات انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران به لحاظ دارا بودن ظرفیت متنوع و متعدد در عرصه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی همواه کانون حضور میلیونی مسافران از داخل کشور است اما ناشناخته ماندن این ظرفیت ها باعث شده تا در مقابل جمعیت داخلی فقط ۶۵ هزار گردشگر خارجی از این استان در سال گذشته بازدید شد.

همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و باستانی دراین استان شناسایی که از این تعداد آثار ۶۷۵ اثر بعنوان اثر ملی ثبت شده است.
شناسایی یکصد اثر در حوزه میراث معنوی مازندران و و ثبت ۴۵ اثر درفهرست میراث معنوی از شاخص های ویژه استان است.

فرش قرمز زیرپای مسولان جاده ابریشم/ ورود چینی‌ها به طرح‌های گردشگری مازندران کلید خورد

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تعداد آثار شناسایی شده در حوزه میراث طبیعی را ۱۲۰ اثر اعلام کرد و ادامه داد : از این تعداد اثر تاکنون ۱۱ اثر ثبت شده است.

صادق برزگر روز سه شنبه در حاشیه جلسه نشست هیات باستان شناسی چین در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق هماهنگی های صورت گرفته از سوی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این تیم باستان شناسی به سرپرستی پرفسور ونگ نماینده دولت چین در جاده ابریشم در حوزه باستان شناسی به مازندران آمدند.

وی ادامه داد : در جلسه امروز با این هیات چینی مقرر شد کاووش های باستان شناسی و مطالعات مشترکی در این حوزه انجام‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اعلام کرد : علاوه بر این به دنبال آن هستیم تا ظرفیت های گردشگری استان را در عرصه بین المللی معرفی کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دانشگاه تهران با کشور چین بسترسازی برای همکاری های چند جانبه گردشگری، میراث فرهنگی و باستان شناسی فراهم شود.

پرفسور ونگ، نماینده تام الاختیار دولت چین در جاده ابریشم در حوزه باستان شناسی نیز گفت: برای نخستین بار این تیم از کشور چین به مازندران آمده است.

وی افزود : مازندران استانی سرسبز ‌و جذاب با تاریخ بسیار طولانی است که در دنیا کمتر شناخته شده است.

فرش قرمز زیرپای مسولان جاده ابریشم/ ورود چینی‌ها به طرح‌های گردشگری مازندران کلید خورد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha