۳۱ پرونده مفاسد اقتصادی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان در یزد تشکیل شد

یزد- ایرنا- رییس کل دادگستری استان یزد از تشکیل ۳۱ پرونده برخورد با مفاسد اقتصادی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته در این استان خبر داد و گفت: بیشتر این پرونده‌ها مربوط به پرسنل و شرکت‌های عمومی دولتی است.

به گزارش ایرنا "غلامعلی دهشیری" روز چهارشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: ۸۰ سکه تمام بهار آزادی، ۱۰ واحد آپارتمان، ۱۱ هزار هکتار زمین و ۲۰۰ شاخه لوله پلی اتیلن از جمله این پرونده هاست که در قالب رشوه داده شده است.

وی اظهار داشت: دستگاه قضایی با حساسیت و جدیت با مفاسد اقتصادی برخورد می کند.

وی در ادامه به رای های صادره در دستگاه قضایی در یک سال گذشته اشاره و افزود: تاکنون ۹۳ رای با برداشت های متفاوت از یک ماده قانونی توسط دستگاه قضایی استان شناسایی شده که ۳۷ مورد آن به دیوان عالی کشور ارسال که ۶ مورد منجر به وحدت رای شد.

دهشیری با اشاره به راه اندازی کمیته استعلام اموال نامشروع افراد و محکومان متواری اصل ۴۹ گفت: در این زمینه در سال گذشته ۱۴۰۰ پلاک ثبتی در استان شناسایی که این اقدام به نفع نهادهای انقلابی و مبارزه با زمین خواران شد.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با فرار مالیاتی نیز ۲۱ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که با بررسی تنها هفت پرونده، بالغ بر ۷۲۵ میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان فرار مالیاتی شناسایی شد.

وی با اشاره راه‌اندازی سایت حامی همه صنایع افزود: در این زمینه در یکسال گذشته ۴۶ مورد بازدید میدانی از واحدهای تولیدی مشکل دار و موفق استان انجام شد که ۱۷ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشت ضمن اینکه در هفته آینده یک واحد تولید در میبد پس از هشت سال راه اندازی می شود.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره راه اندازی دومین دوره کارآموزی قضایی در استان افزود: اکنون این دوره در استان در حال برگزاری است ۲۸ نفر از هفت استان کشور در این دوره ها حضور دارند که اگر این دوره‌ها ادامه یابد استان به قطب پرورش قاضی در جنوب کشور تبدیل می شود.

وی از برگزاری بزرگترین مزایده کشور برای فروش ۷۱۰ دستگاه خودرو شامل ۵۳۰ دستگاه خودروی سبک، ۸۰ دستگاه کامیون و کامیونت، ۱۷ اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه موتورسیکلت به ارزش پایه ۴۰۰ میلیارد تومان در تیرماه امسال خبر داد و گفت: همچنین ۵۲.۵ درصد از دعاوی در استان منجر به صلح و سازش می‌شود که استان را از این شاخص در رتبه سوم کشور قرار دارد و متوسط زمان رسیدگی به دعاوی با ۴۸ روز کاهش یافته و به ۷۷ روز رسیده است.

۲ هزار مالباخته شرکت هرمی در یزد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تعداد مالباختگان شرکت های هرمی را در استان ۲ هزار نفر بیان کرد و گفت: تنها در یکی از پرونده‌ها، فردی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان زیان دیده است.

محمدرضا حدادزاده افزود: عموما این شرکت‌ها سودی که پرداخت‌ می‌کنند از قبل از عضوگیری است و هرجایی که پرداخت سود با شرط عضوگیری است قطعا کلاهبرداری است و باید خانواده‌ها و جوانان در این زمینه هوشیار باشند.

وی خاطرنشان کرد مقابله با توزیع، خرید و فروش و مصرف مشروبات الکلی به صورت جدی در استان دنبال می شود و از رسانه‌ها انتظار است در این حوزه دستگاه قضایی را یاری کنند، پارسال ۲۱۶ نفر در این زمینه زندانی شدند.

حدادزاده با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار مورد سرقت در شهر یزد صورت گرفت اضافه کرد: اکنون ۹۵۰ سارق در زندان های استان بسر می برند.

دادستان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود از خانواده ها خواست در انتخاب آموزشگاه و کلاس برای فرزندان خود در اوقات فراغت ، دقت و بررسی های لازم را انجام دهند.

وی همچنین از خانواده ها خواست برای ایام فراغت فرزندان ، صرفا در آموزشگاه های مجاز و مطمئن ثبت نام کنند و گفت: عدم توجه به مجوز و صلاحیت آموزش دهندگان خصوصا آموزشگاه های فوتبال، موسیقی و غیره می تواند منجر به سوء استفاده ها و آسیب های اخلاقی به کودکان و نوجوانان شود.

دادستان یزد افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان استان مکلف هستند با حساسیت بیشتری در فصل تابستان بر فعالیت آموزشگاه ها نظارت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha