۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85146446
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وضعیت «شنا ممنوع» در دریای خزر

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبر: 85146446
وضعیت «شنا ممنوع» در دریای خزر

ساری- ایرنا- هواشناسی با اعلام هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی مازندران را از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا پیش از ظهر روز پنجشنبه این هفته ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا پیش از ظهر روز پنجشنبه با وزش باد به نسبت شدید مواج است و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه می‌رسد و این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۲.۵ و در مناطق دور از ساحل نیز تا سه متر می‌شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.
هواشناسی مازندران، غرق شدن شناگرها، شناورهای کوچک و قایق های تفریحی و صیادی، شناورهای متوسط صیادی از جمله شناورهای صید کیلکا، احتمال غرق شدن برخی شناورهای بزرگ تر، اختلال در فعالیت های بندری، تخلیه و بارگیری کشتی ها را از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد.

وضعیت «شنا ممنوع» در دریای خزر

هواشناسی در این اخطاریه هرگونه شنا، قایقرانی، صیادی، گشت های غیر دریایی غیر ضروری را در طی این مدت ممنوع اعلام کرد.
هواشناسی مازندران در هشدار سطح زرد دریایی خود همچنین توصیه کرد که هرگونه فعالیت های بندری نیز به اقتضای شرایط و صلاحدید مسئولان انجام شود.
مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز چهارشنبه را نیمه ابری و از بعدازظهر با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد و در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرده است.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که آمل، دشت ناز، امیرآباد و گلوگاه با ثبت دمای ۳۴ و بلده با ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند. دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز در روز سه شنبه در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه ساتتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش را نشان می دهد.

وضعیت «شنا ممنوع» در دریای خزر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha