۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85146454
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ خانه محیط زیست در استان اردبیل افتتاح شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85146454
 ۳۰ خانه محیط زیست در استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از افتتاح ۳۰ خانه محیط زیست در مناطق مختلف این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن قاسم‌پور روز سه‌شنبه در بازدید از خانه محیط زیست قصابه مشگین‌شهر گفت: توسعه آموزش‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست از جمله اهداف راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز در حوزه محیط زیست از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست است.

وی هدف از ایجاد خانه‌های محیط زیست را ارتقای فرهنگ و سطح دانش محیط زیست ، آموزش بین سطوح مختلف جامعه و توسعه پایدار ذکر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل بیان کرد: راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست، گفتگو، هم‌اندیشی و مشارکت برای چاره‌جویی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیست را از طریق جلب مشارکت مردم، جوامع محلی و فعالان محیط زیستی فراهم می‌کند.

قاسم‌پور اضافه کرد: با راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست حساسیت مردم در ارتقای شاخص‌های سبز شهری افزایش یافته و شهر سالم‌تری خواهیم داشت.

وی احساس مسئولیت مردم در حفظ و نگهداری از محیط زیست را مهم دانست و گفت: امیدواریم با جلب مشارکت عمومی، در مسیر توسعه پایدار گام برداریم.

به گزارش ایرنا، از مجموع مساحت استان اردبیل ۱۰ درصد آن جزو مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان است.

در مجموع ۴۵۶ هزار هکتار از مساحت استان اردبیل تحت حفاظت محیط زیست است که از این میزان ۱۷۴ هزار هکتار از مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده و ۲۸۲ هزار هکتار منطقه شکار ممنوع می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha