۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85146459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه هنرستان‌ها و تقویت رشته ریاضی فیزیک در خوزستان 

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: طبق قانون اساسی گرفتن هر گونه وجه در هنگام ثبت نام دانش آموزان به ویژه در مدارس دولتی ممنوع است.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد سه شنبه در نشست پروژه مهر با حضور جمعی از مدیران حوزه آموزشی استان در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه امسال آزمون نهایی پایه دوازدهم به خوبی در استان برگزار شد اظهارکرد: در حال برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید هستیم تا شرایط مساعدتری برای تحصیل دانش آموزان در استان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برنامه توسعه هنرستان ها و تقویت رشته ریاضی فیزیک برای پرورش مهندسان آینده کشور در دستور کار قرار دارد گفت: تقویت برنامه‌های پرورشی و تربیت بدنی نیز باید با قوت بیشتری برگزار شود و مدارس قرآنی برای سال تحصیلی جدید باید فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

اخذ وجه هنگام ثبت نام دانش آموز ممنوع است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: بارها وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که دریافت وجه در هنگام ثبت نام ممنوع است، برخی مدیران مدارس اعلام می‌کنند که باید بخشی از هزینه مدرسه را از این طریق تامین کنند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی گفت: هیچ مدیر مدرسه‌ای اجازه ندارند برای ارائه کارنامه و یا انجام دیگر امور دانش آموزان، مطالبه وجه کند.

حمیدی نژاد اظهار کرد: با مدیرانی که این تخلف را انجام دهند و با آبروی آموزش و پرورش بازی کنند برخورد جدی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: تامین هزینه‌های مدرسه راهکارهای خود را دارد و انجمن‌ها و معتمدان در شروع سال تحصیلی می‌توانند در این راستا کمک کنند و از خیران و نیکوکاران نیز در کمک به مدارس درخواست همکاری داریم.

یک میلیون یکصد هزار دانش آموز در خوزستان در هشت هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha