برخی افراد از وزارت ارشاد توقع کارهایی دارند که در حیطه اختیارش نیست

تهران- ایرنا- یک نویسنده با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی برای پیگیری دغدغه هایشان باید از مسیر گفت وگو، عمل کنند، گفت که گاهی اوقات توقعاتی از مجموعه ای همچون وزارت ارشاد می شود که در حیطه اختیارات آن نیست.

اسماعیل آذر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تاکید بر اینکه فرهنگ همه چیز یه ملت است، گفت: وزارت ارشاد به عنوان متولی بخشی از فرهنگ کشور توانسته است در حوزه فعالیت‌های محوله خوب عمل کند.

نویسنده کتاب «شاهکارهای ادبی جهان» با بیان اینکه مشکلات در همه دوره ها وجود داشته افزود: حتما همه ما اشکلاتی داریم اما با کمک هم می‌توانیم آنها را به سرانجام برسانیم. گاهی اوقات توقعاتی از یک مجموعه مهم مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود که در حیطه اختیارات آن نیست و این یعنی آغاز مشکلات.

آذر ادامه داد: فرهنگ یک بنای با اهمیت است و اگر آسیب ببیند به تدریج از بین می‌رود بنابراین باید همیشه و در همه مواقع از آن مراقبت کرد.

این کارشناس و مجری برنامه‌های ادبی و تلویزیونی همچنین گفت: من توصیه می کنم برنامه‌های فرهنگی این روزها در مسیر رشد حرکت کنند و همگی باید به این مسیر شتاب دهند، نه اینکه برخی با رفتارهای خودسر مانع برای آن ایجاد کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بهترین راه اعتراض برای کسانی که دغدغه دارند؛ گفت وگو، نوشتن مقاله و مصاحبه کردن با رسانه‌ ها است و همه از ما به عنوان افراد فرهنگی رفتار فرهنگی را توقع دارند.

آذر تاکید کرد: قدرت واقعی و تاثیرگذار در اختیار افرادی است که ادراک بالا، اندیشه، فهم درست و هنر محبت کردن را می‌‎دانند و ما باید از این ابزار در حوزه فرهنگی استفاده کنیم.

این نویسنده که تجربه سفر مطالعه به کشور ژاپن را داشته است، با اشاره به اینکه بخش زیادی از پیشرفت کشور ژاپن به گفته خودشان مدیون فعالیت‌های فرهنگی است، اظهار کرد: هزینه برای فرهنگ‌سازی در این کشور همواره بسیار بالا بوده است و از این هزینه‌ها عموما سود کرده‌اند. با بهره مندی از این تجربه گرانبها، باید گفت که ما در کشورمان هر چه برای فرهنگ هزینه کنیم، نفع چندبرابری خواهیم برد و مسیر پیشرفت را هموار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha