روش و منش استاد شهید چمران الگویی برای تربیت نسل امروز است

تهران- ایرنا- وزیر علوم در پیامی به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید، از روش و منش استاد شهید چمران، به عنوان الگویی برای تربیت نسل امروز یاد کرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدعلی زلفی گل در این پیام نوشت: استاد چمران؛ اسطوره علم و عمل، مرام و مردانگی، تقوا و تدین، اخلاق و ایمان، شهامت و شهادت و سیمای سلیم دانشگاه‌ست. گُزیده‌مردی که در میدان دانش و دانایی بالید و در معرکه‌ عشق، جاودانگی را تجربه کرد. نابغه‌ای که فروتنانه، به فضیلت درک و درد و دین، نام گرفت و به جان‌آگاهی و خداجویی و ایثار، نماد و نمود نیایش شد.

در ادامه این پیام آمده است: شهید دکتر مصطفی چمران؛ در هفت‌خوانِ مصائب دنیا، به نوشدارویِ فنا فی‌الله، رویینه‌تن گردید و در مصاف با جادوی جهل و ابرَهه‌ جنگ، از جان دریغ نکرد و مصداقِ سزاوار «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِروَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا» شد.

وزیر علوم در پیام خود تاکید کرد: در سالروز شهادت آن دُردانه‌ دانش و یگانه‌ جهاد، امیدوارم روش و منش آن دانشی‌مرد شهید، سرفصل تربیت نسلی شود که امروز در دانشگاه‌های این سرزمین مقدّس، به جست‌وجوی الگویی بی‌نظیر که متولد دین و دانش باشد، می‌گردند.

در پایان این پیام آمده است: با ایمان به رستگاری آن معلّم مجاهد و شبکه فضایل، خواهیم کوشید مرور کارنامه‌ سعادت او، تکلیف هر روزه‌ اینجانب، همکاران، استادان دانشگاه و فرزندان دانشجوی کشورمان باشد. روز بسیج اساتید را گرامی داشته و این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی کشور تبریک می‌گویم.

به گزارش ایرنا، شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، روز ۳۱ خرداد، سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران را به عنوان روز بسیج اساتید تعیین و نامگذاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha