سینماگر روس: بعد از دیدن فیلم «محمد» دیگر پرسشی درباره اسلام ندارم

مسکو- ایرنا- رئیس اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه با اشاره به تأثیرگذاری هنر سینما در انتقال پیام ها و مضامین فرهنگی و معنوی گفت: زمانی که فیلم «محمد رسول الله» (ص) را در مسکو دیدم، گفتم که من دیگر پرسشی درباره اسلام ندارم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیکیتا میخالکوف سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اتحادیه سینماگران روسیه و بنیاد سینمایی فارابی افزود: این فیلم را همراه با مجید مجیدی کارگردان آن در مسکو دیدم و به وی گفتم که ای کاش ما ما هم می توانستیم فیلمی درباره کودکی حضرت مسیح (ع) بسازیم.
فیلم محمد رسول‌الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سال ۱۳۹۳ به نمایش درآمد. این فیلم داستان دوران کودکی حضرت محمد پیامبر گرامی اسلام (ص) را روایت می‌کند.

میخالکوف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه سینمای ایران در عرصه بین‌المللی از توسعه همکاری‌ها با هنرمندان کشورمان استقبال و از اینکه نخستین جایزه خود در سطح بین المللی را در دوره جوانی از جشنواره ای به میزبانی ایران دریافت کرده است، به نیکی یاد کرد.
این کارگردان،‌ نویسنده و بازیگر روس با اشاره به سیر تاریخی مناسبات ایران و روسیه، گفت: امروز هر دو کشور در حال مقابله با «شر» هستند که شما در ایران از آن به عنوان «شیطان بزرگ» (آمریکا) یاد می‌کنید.

سینماگر روس: بعد از دیدن فیلم «محمد» دیگر پرسشی درباره اسلام ندارم

اسکار، جایزه کاخ سفید و سازمان سیا است
رئیس اتحادیه سینماگران روسیه با بیان اینکه امروز جایزه اسکار، جایزه کاخ سفید و سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) است، گفت: امروز دیگر این تصور که همه صنعت سینما دست هالیوود است دیگر صحیح نیست و هالیوود همانند دهه 1970 دیگر اثرگذار نیست و سینمای آسیا، روسیه و آمریکای لاتین در حال احیا و رشد هستند.
میخالکوف اظهار داشت:‌ فیلم های سینمای آسیا و روسیه شاید پول های زیادی را پشتوانه خود نداشته باشند اما آثاری که صادقانه هستند، بین المللی می شوند.

پیشنهاد پایه گذاری جایزه سینمایی مشترک
رئیس اتحادیه سینماگران روسیه همچنین پیشنهاد داد که کشورهای مستقل همچون روسیه، ایران، چین و هند و اوراسیا و حتی آمریکای لاتین، جایزه سینمایی مشترک را پایه‌گذاری کنند.
وی اظهار داشت:‌ بسیاری از سینماگران جهان سعی می کنند که جایزه اسکار را دریافت کنند و حال آنکه ما می توانیم با همکاری یکدیگر ، جایزه سینمایی را طراحی کنیم و به آثاری که آرمان ملت های ما را منعکس می کنند، جایزه نقدی بزرگ در حد یک میلیون دلار اعطا کنیم.

سینماگر روس: بعد از دیدن فیلم «محمد» دیگر پرسشی درباره اسلام ندارم

استقبال سفیر ایران از توسعه همکاری های سینمایی
در این آیین، سفیر ایران در روسیه با اشاره به تقویت مناسبات دوجانبه تهران - مسکو در عرصه های مختلف،پایه های این روابط را مبتنی بر عنصر فرهنگ دانست.
کاظم جلالی بر ضرورت بهره‌گیری از زبان هنر و سینما برای تقویت مناسبات ملت‌های ایران و روسیه افزود: همکاری مشترک سینماگران ایران و روسیه در تولید محصولات فاخر به نفع هر دو کشور است و به انتقال پیام ارزشهای انسانی دوملت به جهانیان کمک خواهد کرد.
وی از سخنان رئیس اتحادیه سینماگران روسیه مبنی بر اینکه دیگر سینمای جهان در انحصار هالیوود آمریکایی نیست،‌استقبال کرد و گفت: بیش از چهار دهه،‌جمهوری اسلامی ایران در حال مخالفت با نظام تک قطبی و یکجانبه گرایی در جهان است و اگر همکاری های تهران – مسکو در بخش فرهنگی و سینمایی تقویت شود، به نفع دو ملت خواهد بود.
سفیر ایران در مسکو همچنین با اشاره به انتشار موضوعات غیرواقع در رسانه‌های غربی درباره ملت‌های مستقل، هم افزایی رسانه‌های ایران و روسیه در اطلاع‌رسانی واقعیت‌های موجود به افکار عمومی جهان را خواستار شد.

سینماگر روس: بعد از دیدن فیلم «محمد» دیگر پرسشی درباره اسلام ندارم

در این آیین که با حضور احمدوند رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و برخی هنرمندان پیشکسوت روس در مسکو برگزار شد، بنیاد سینمایی فارابی و اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه، تفاهم نامه همکاری در زمینه تولید فیلم و برگزاری رویدادهای مشترک امضا کردند.
به گفته سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، بر مبنای این تفاهم نامه، سینمای ایران و روسیه در زمینه تولید فیلم های سینمایی مشترک، برگزاری رویدادها و هفته های فیلم همکاری های جدیدی را طرح ریزی خواهند کرد.
جوادی اظهار داشت: بر مبنای این تفاهم نامه، تعاملات سینماگران ایرانی و روسی افزایش خواهد یافت و امیدوار هستیم که با اجرای این تفاهم نامه بتوانیم روابط سینمای ایران و روسیه را توسعه دهیم و شاهد دستاوردهای خوبی از همکاری سینماگران دو کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha