۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85146725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر پاکستان طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری را محکوم کرد و گفت: اقدامات (رژیم) اسرائیل نقض صریح قطعنامه‌های سازمان ملل و منجر به تضعیف صلح می‌شود.

به ‌گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام‌آباد، «شهباز شریف» در بیانیه‌ای گفت که پاکستان طرح (رژیم) اسرائیل برای توسعه ساخت بیش از ۴۵۰۰ شهرک جدید در کرانه باختری اشغالی را به شدت محکوم می‌کند.

وی گفت که این امر باعث دورتر شدن هدف مورد قبول جهانی برای دستیابی به راه‌حل تشکیل کشور مستقل فلسطین شده و با این وضعیت بذر بی‌ثباتی و خشونت همیشگی پاشیده می‌شود.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که اسرائیل با اقدامات نامشروع و غیراخلاقی همچنان به تضعیف صلح بدون توجه به قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد که پاکستان متعهد به حمایت از مبارزات عادلانه فلسطینیان برای تشکیل کشوری مستقل به پایتختی بیت المقدس است.

کمیته عالی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گذشته جلسه‌ای را برای ارائه طرح ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری برگزار کرد.

در همین رابطه، کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این طرح در چارچوب طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان در کرانه باختری اجرا خواهد شد و قبلا در جلسه وزارت مسکن رژیم صهیونیستی تصویب شده بود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به این تصمیم کابینه بنیامین نتانیاهو، آن را اقدامی خطرناک در راستای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha