۳۹ میلیارد ریال جهت اجرای برنامه پزشک خانواده شهری کنگاور اختصاص یافت

کرمانشاه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور از اختصاص ۳۹ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

«ادریس خالدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برنامه توسعه مراقبت های بهداشتی و پزشکی خانواده در حال حاضر از مهم ترین برنامه های در دست اجرا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات در کشور ما که شاخصه‌های بهداشت و درمان را پایین آورده، تشخیص و شناسایی بیماری‌های خاص در مراحل آخر به دلیل غربالگری پایین است.

خالدی تاکید کرد: در همین راستا طرح پزشک خانواده شهری توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است و کنگاور نخستین شهر استان کرمانشاه است که طرح پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور ادامه داد: قرار است هر پایگاه سلامت سه هزار نفر را با یک پزشک و ۲ مراقب زیر پوشش قرار دهد.

خالدی با بیان اینکه اکنون با ۱۳ پزشک از ۱۸ پزشک طرح پزشک خانواده شهر کنگاور قرار داد بسته ایم؛ گفت: در طرح پزشک خانواده شهری به ازای هر پزشک سه هزار نفر و برای هر مراقب بهداشتی هزار و ۵۰۰ نفر تعریف شده که امیدواریم طرح پزشک خانواده در شهر کنگاور به طول کامل اجرایی شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تیم پزشک خانواده متشکل از یک پزشک و ۲ مراقب سلامت است که در واحدهای ارائه خدمات سلامت مستقر می‌شوند؛ این واحدها صرفاً مطب‌ها نیستند، بلکه پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت محل استقرار تیم سلامت خواهند بود.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha