استولتنبرگ: اوکراین در انجام ضدحمله شرایط دشواری را تجربه می‌کند

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: نیروهای مسلح اوکراین در انجام ضدحمله خود به دلیل آمادگی نیروهای روسیه شرایط دشواری را تجربه می‌کنند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دبیرکل ناتو در اظهاراتی با اشاره به موفقیت‌های کم‌رنگ نیروهای اوکراینی در انجام ضدحمله‌شان افزود: ما می‌دانیم که آنها با یک زمین سخت مواجه شده‌اند.

استولتنبرگ گفت: ما می‌دانیم که نیروهای روسیه از مدت‌ها قبل برای این ضد حمله آماده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روس‌ها توانسته‌اند با حفر زمین، خطوط مستحکم دفاعی ثابت و آماده‌ای را ایجاد کنند.

دبیرکل ناتو گفت: آنها با ایجاد میدان‌های مین، دندان‌های اژدها و سنگرهای تانک مواضع دفاعی خود را تحکیم کرده‌اند.

استولتنبرگ: اوکراین در انجام ضدحمله شرایط دشواری را تجربه می‌کند

به نوشته خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه پیشتر گزارش داد، نیروهای اوکراینی از ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) تلاش‌های ناموفقی را برای انجام یک ضدحمله انجام داده‌اند و از نظر نیروی انسانی و تجهیزات متحمل تلفات زیادی شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه طرف اوکراینی تاکنون بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای نظامی خود را در طول تلاش‌هایش برای اجرای ضدحمله‌ای که مدت‌هاست وعده آن را داده بود، در مناطق دونتسک جنوبی، زاپروژیا و دونتسک از دست داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز پیشتر خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی به هیچ موفقیتی در هیچ منطقه‌ای دست پیدا نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، مقامات اطلاعاتی انگلیس یکشنبه شب اعلام کردند که ارزیابی‌های ما بیانگر این است که ضدحمله اوکراین علیه روسیه، هر دو طرف درگیر در جنگ را متحمل تلفات سنگینی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha