روسای جمهور فرانسه و کره‌جنوبی درباره همکاری‌های اقتصادی گفت‌ وگو کردند

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و یون سوک یول همتای کره‌جنوبی او عصر سه‌شنبه در کاخ الیزه دیدار و درباره همکاری‌های اقتصادی میان کشورهایشان در زمینه فناوری‌های پیشرفته و صنایع استراتژیک آینده مانند فضا و هوانوردی گفت‌ وگو کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، روسای جمهور فرانسه و کره جنوبی همچنین در این دیدار درباره موضوع کره شمالی و نیز در مورد نگرانی‌های امنیتی در اوکراین گفت‌ وگو و بر اهمیت اقدامات مسئولانه تاکید کردند.

روسای جمهور دو کشور پس از این دیدار، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک تعهد خود را برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به کره‌شمالی ابراز کردند.

مکرون در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: پاریس از سئول برای حل بحران هسته‌ای کره‌شمالی حمایت می‌کند.

یون نیز در جریان این کنفرانس هشدار داد: تهدید هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی موضوعی فراتر از شبه‌جزیره کره و شمال شرق آسیا است و صلح جهانی را به چالش می‌کشد.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با مکرون، با اذعان به حمایت قابل توجه رئیس جمهور فرانسه از اوکراین، افزود: درگیری در اوکراین تهدیدی برای صلح جهانی است.

یون در این کنفرانس قول داد که سئول برای مشارکت فعالانه در تلاش‌ها به منظور برقراری صلح در اوکراین، با جامعه بین‌المللی همکاری نزدیکی داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha