۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85146812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جهاد کشاورزی: گندم همدان از کیفیت بالایی برخوردار است

همدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کیفیت تولید گندم امسال به جهت نظارت مستمر و پایش مزارع غلات و انجام سمذپاشی های به موقع ، اصولی و هدفمند و بر اساس آزمایش ها و گزارش های رسیده از کیفیت مناسبی برخوردار است.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان جهاد کشاورزی همدان، رضا بهراملو، در حاشیه تور یک روزه کنترل کیفی گندم به منظور ارزیابی کیفیت گندم تولیدی استان در سال جاری اظهار داشت:

وی ابراز داشت: همچنین سال زراعی جاری ۲۲۰ هزار هکتار علیه سن غلات و ۲۳۰ هزار هکتار علیه پوره سن غلات سم پاشی در مزارع گندم و جو انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: این میزان از مبارزه علیه آفات در استان همدان بی سابقه است.

وی افزود: در سالزراعی گذشته ۴۰۴ هزار هکتار علیه آفات سمپاشی شده بود که این میزان در سال جاری به ۴۳۰ هزار هکتار افزایش یافت.

سن گندم: آفت سن یک حشره قهوه ای غبارآلود است که در سرتاسر ایران و افغانستان به ویژه در محصولات گندم، جو و جو یافت می شود و از این‌رو با نام سن گندم شناخته می‌شود

کشت گندم در استان همدان امسال در بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

وی ادامه داد: در عملیات مبارزه علیه سن غلات در سال جاری بیش از ۱۶۰ کارشناس در قالب اکیپ های شبکه مراقبت از سن و پوره گندم و جو را برعهده داشتند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان تاکید کرد: بیش از ۱۲ هزار دستگاه انواع ادوات سم پاشی در مبارزه با آفات کشاورزی در استان همدان بکار گرفته شد.

او گفت: کیفیت تولید گندم امسال به جهت نظارت مستمر و پایش مزارع غلات و انجام سم پاشی به موقع ، اصولی و هدفمند بی نظیر است.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی است که با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha