پنتاگون: ضدحمله اوکراین تلفات سنگینی برای کی‌یف خواهد داشت

تهران-ایرنا- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ضدحمله اوکراین برای نیروهای دولت کی‌یف سخت خواهد بود و تلفات زیادی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون روز گذشته به خبرنگاران گفت: ارزیابی ما از ابتدا تا حدودی واضح بود و می‌دانیم که این مبارزه‌ای سخت خواهد بود و این کار زمان بر است و مطمئن هستیم که اوکراینی‌ها هر آنچه که نیاز است را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: ما میزان تلفات را محاسبه کرده ‌ایم و می‌دانیم که در میدان جنگ تلفاتی را خواهیم داشت و این قسمت ناگوار جنگ است.

به گفته‌ او، ایالات متحده سیستم‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز سربازان اوکراین را تامین کرده است.

سینگ اظهار داشت: ما آگاهیم که این مبارزه‌ سخت خواهد بود. البته که روس‌ها خود را با شرایط وفق می‌دهند چرا که از ابتدای جنگ این کار را انجام می‌دادند.

پیشتر روسیه اعلام کرده بود که نیروهای مسلح اوکراین طی ضدحمله خود، خسارات سنگینی را متحمل شده اند.

پس از گذشت ماه‌ها از دستیابی اوکراین به انواع سلاح‌های غربی و آموزش و آماده‌سازی‌ها، کی‌یف از حدود ۲ هفته پیش نخستین مرحله از ضدحمله خود را در جهت بازپس‌گیری مناطق تحت تصرف روسیه آغاز کرده است. با این حال گزارش‌های متعدد رسانه‌های غربی از شکست ضدحمله ارتش اوکراین حکایت دارند.

روز گذشته وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) در مجموع ۲۶۳ حمله به مواضع نیروهای مسلح روسیه در مسیرهای دونتسک، دونتسک جنوبی و زاپوریژیا انجام داده‌اند، اما همه آنها با موفقیت دفع شده‌ است.

معاون وزیر دفاع اوکراین نیز با اشاره به اینکه روسیه تمام توان خود را برای متوقف ساختن حمله به کار می‌گیرد و به همین دلیل این عملیات دشوار است، اعلام کرد که "بزرگترین ضربه‌" در سلسله عملیات‌ نظامی کی‌یف هنوز در راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha