۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85146904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنجمین مراسم ازدواج آسان در شهرستان قدس برگزار شد

شهرقدس - ایرنا - در سالروز ازدواج دخت نبوت حضرت فاطمه (س) با پیشوای امامت حضرت علی (ع)، پنجمین مراسم جشن ازدواج آسان هشت زوج شهرقدسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا شامگاه سه شنبه و در ایام مبارک دهه ولایت، این مراسم همزمان با جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون سیاسی امنیتی ، رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و جمعی از مدیران شهری در سالن مجتمع باقرالعلوم شهرقدس برگزار شد.

فرماندار شهرقدس در این آیین با تبریک به هشت زوج جوان، گفت: امید واریم شما که امروز به نیت آقا امام رضا (ع) شروع زندگی تان را جشن می گیرید بتوانید با تأسی از امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) زندگی خوب و ساده ای را آغاز کنید.

پنجمین مراسم ازدواج آسان در شهرستان قدس برگزار شد

وحید گلی کانی از مجموعه های مذهبی شهرستان که با فراهم کردن شرایط، سفارش پیامبر بزرگ اسلام که همان ازدواج آسان است را فراهم می کنند، تقدیر کرد.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های عمده در موضوع ازدواج، شروع زندگی است که قطعا با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه برخی در همان گام اول با چالش های زیادی مواجه می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان ستاد ازدواج آسان سختی های گام را با فرهنگ سازی در برگزاری جشن ها در این مناسبت‌ها تسهیل کرده و از نوعروسان و دامادهای حاضر در مراسم و خانواده هایشان به دلیل همراهی در این جشن، تشکر می کنم.

فرماندار شهرقدس اضافه کرد: در زمینه جمعیت کشور ما به سمت پیری در حال حرکت است و اگر همین روند رشد جمعیتی را در سطح کشور شاهد باشیم، قطعا آینده نامناسبی را خواهیم داشت.

وی افزود: آماری که امروز از جمعیت داریم نشانگر پیرسالی بین مجردهای استان تهران است که در پی آن، نگرانی در مورد آینده و نگهداری این افراد در سالخوردگی، میزان هزینه و مددکاری افزایش می یابد.

گلی کانی اظهار امیدواری کرد که با فرهنگ سازی شاهد برگزاری بیشتر چنین مراسم هایی و در پی آن شاهد رشد جمعیت باشیم، که هر قدر جمعیتمان افزایش پیدا کند به همان میزان در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقتدار بیشتری خواهیم داشت.

فرماندار شهرقدس گفت: امروز مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای نسبت به موضوع رشد جمعیت دارند، در حال حاضر سیاست دولت مبتنی بر پشتیبانی از افزایش زاد و ولد و فرزندآوری است، همچنین نهادهای تحت نظر ایشان از جمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و کمیته امداد امام راحل نیز از خانواده ها در این بخش حمایت می کنند و سعی در تامین نیازهای آنان دارند.

برگزاری پنج مراسم ازدواج آسان طی ۲ سال گذشته در شهرستان قدس

در حاشیه این مراسم، مسئول ستاد ازدواج آسان و کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی شهرستان قدس به خبرنگار ایرنا گفت: در ۲ سال گذشته این پنجمین مراسم ازدواج آسان است که برگزار می شود.

پنجمین مراسم ازدواج آسان در شهرستان قدس برگزار شد

حوری غلامی با بیان تشکیل ستاد از سال ۱۳۹۷ در شهرستان قدس اظهار داشت: کارگروه مستقر در دفتر ازدواج آسان ابتدا متقاضیان را شناسایی و بعد از همسان گزینی و معرفی طرفین، مشاوره هایی قبل، حین و بعد ازدواج و مشاوره خانواده برای آنها انجام می گیرد.

غلامی افزود: برگزاری مراسم جشن برای متقاضیان ازدواج آسان از دیگر خدمات ما و همچنین معرفی افراد واجد شرایط به خیریه ها و مراکز دریافت جهیزیه نیز از جمله این خدمات است.

وی با اشاره به استقبال مردم در شهرستان قدس از برنامه های ستاد، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ واسطه ازدواج داریم که مستقیم و غیر مستقیم با ما ارتباط و همکاری دارند و به منظور آگاهی بخشی بیشتر، برای واسطه ها کارگاه توانمندسازی ازدواج را با دعوت از اساتید خبره از دیگر فعالیت های ستاد است.

این مسوول یادآور شد: تا کنون بیش از ۵۰۰ ثبت نام از متقاضیان داشتیم که بیش از ۱۵۰ نفر از آنها ازدواج کردند و برای حدود ۲۵۰ نفر نیز جلسات مشاوره ای برگزار کردیم.

این مراسم در معیت پرچم متبرک بارگاه منور امام رضا (ع) و ذکر صلوات خاصه برگزار شد و مولودی خوانی و اجرای سرودهای شاد توسط دختران گروه سرود تسنیم شادی بخش جشن بود.

علاوه بر این، زوجین میثاق نامه شاخه طوبی را امضا کردند.

گفتنی است سه زوج از مددجویان بهزیستی شهرستان قدس بودند که با حمایت این اداره امکان حضور و آغاز زندگی مشترک خود را در این مراسم داشتند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران با جمعیت بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در محدوه کوچک، از متراکم ترین مناطق مسکونی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha