شهرداری‌های فارس در پرداخت حق کتابخانه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند

شیراز - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: شهرداری‌ها در پرداخت نیم‌درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی کوتاهی نکنند چراکه این امر تکلیف قانونی آنها است و منجر به بهبود و افزایش سرانه و منابع و خدمات کتابخانه‌ای به عموم مردم می‌شود.

محمد حسین فیروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: قانون‌گذار نیم‌درصدی از درآمدهای شهرداری‌ها را به عنوان منبع اعتباری برای اداره کتابخانه‌های عمومی تعریف کرده و پرداخت کامل و به موقع آن در ارائه خدمات این مراکز فرهنگی به عموم مردم بسیار اثرگذار است.

وی اذعان کرد: تا کنون تنها ۱۰ درصد سهم کتابخانه‌های عمومی فارس از درآمد شهرداری‌ها پرداخت شده که نشان دهنده ضرورت اهتمام بیشتر آنها به ادای این وظیفه قانونی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: هم‌اکنون ۱۰۳ شهر این استان از کتابخانه عمومی برخوردارند که بیش از ۸۳ درصد از مجموع شهرهای فارس را شامل می‌شود.

فیروزی گفت: ارتقای خدمات کتابخانه‌ای به شهرهای فارس و ایجاد این ظرفیت در همه شهرها نیازمند قانون‌مداری شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد از درآمدهای خود است.

شهرداری‌های فارس در پرداخت حق کتابخانه‌ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های فارس از کتابخانه عمومی بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: هم اکنون ۵۱ روستای این استان دارای کتابخانه‌های عمومی هستند و ایجاد کتتابخانه در روستاهای پر جمعیت فاقد این امکان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۲۵۶ کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است در حالی که این شمار پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳۱ باب بود که نشان دهنده رشد بیش از هشت برابری آن است.

بر اساس قانون شهرداری‌ها موظفند نیم درصد از درآمدهای خود از منابع درآمدی عوارض بر ساختمان‌ها و اراضی، عوارض بر ارتباطات و حمل و نقل، عوارض بر پروانه‌ها، کسب، فروش و تفریحات و درآمدهای حاصل از فروش شهرداری و وصول در برابر خدمات را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha