آمریکا متحدان آسیایی اش را در جریان جزئیات سفر بلینکن به پکن قرار می دهد

تهران – ایرنا – یک دیپلمات ارشد آمریکایی در سفر به توکیو و سئول طی روز گذشته و امروز، تلاش دارد تا مقامات دولتی ژاپن و کره جنوبی به عنوان دو متحد آسیایی واشنگتن را در جریان برخی جزئیات و نتایج سفر آنتونی بلینکن به پکن و دیدارهای او با مقامات عالی چین قرار دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام که بلینکن را در سفر به پکن همراهی می کرد، روز گذشته سفری به توکیو داشت و امروز هم وارد سئول شد. هدف از سفر وی، ارائه گزارش نتایج دیدار شی جینپینگ رئیس جمهور چین و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مقامات کره جنوبی عنوان شده است.

این دیپلمات آمریکایی در بخش اول دیدارهای خود در سئول، با چوی یانگ سام، معاون وزیر امور خارجه دیدار کرد.

کریتنبرینک پس از ورود به خبرنگاران گفت که درباره سفر بلینکن به پکن برای همتایان خود در سئول گزارش خواهد داد.

وی همچنین قرار است امروز با چانگ هو جین، معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی، در محل وزارتخانه دیدار کند. انتظار می رود این مقام آمریکایی نتیجه سفر بلینکن به چین را برای کره ای ها تشریح کند و راه های تقویت بیشتر اتحاد واشنگتن با سئول را مورد بحث قرار دهد.

به گفته وزارت امور خارجه ژاپن، این مقام آمریکایی روز سه شنبه نیز با مقامات ژاپنی نیز در توکیو دیدار کرد تا آنها را در جریان دیدار بلینکن با شی جین پینگ قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha