شرکت‌های اروپایی نگران کندی رشد اقتصادی پکن هستند

تهران- ایرنا- اتاق بازرگانی اروپا در چین در گزارش سالانه خود، کندی رشد اقتصادی پکن را برای اروپا نگران‌کننده دانست و آن را از مسائل ژئوپلیتیک مهمتر ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اتاق بازرگانی اروپا در چین روز چهارشنبه اعلام کرد: کندی رشد اقتصادی این کشور بزرگ آسیایی و اقتصاد جهانی بزرگترین مشکلی است که شرکت‌های اروپایی در چین با آن دست و پنجه نرم می کنند و این چالش بیش از مسائل دیگر همچون تنش‌های سیاسی و مسائل ژئوپلیتیک اهمیت دارد.

بر اساس گزارش سالانه این اتاق، تعداد شرکت‌های اروپایی که چین را به عنوان سه مقصد برتر برای سرمایه‌گذاری‌های آتی می‌بینند، از سال ۲۰۱۰ به این سو به کمترین میزان خود رسیده است.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ بهره و تورم تقاضا را در اروپا و آمریکا کاهش داده و شرکت های چینی نیز در مقابل با کاهش شدید قیمت ها دست و پنجه نرم می کنند.

در این گزارش آمده است که تعداد شرکت‌های اروپایی که درآمدهای چینی خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش داده بودند، سه برابر بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود.

اتاق بازرگانی اروپا در چین همچنین اعلام کرده است که وخامت فضای کسب و کار در سه سال گذشته قابل توجه بوده و نمی توان آن را یک شبه بهبود بخشید.

بر اساس این گزارش، از جمله شرکت های اروپایی حاضر در چین که با وضعیت پیچیده ای روبرو هستند شرکت صنایع شیمیایی آلمانی بی‌آاس‌اف، مرسک، زیمنس و فولکس واگن هستند.

این گزارش می افزاید: کسری تجاری اتحادیه اروپا با چین در سال ۲۰۲۲ به اندازه ای افزایش یافته (۳۹۶ میلیارد یورو معادل ۴۳۳ میلیارد دلار) که اورسولا فون ‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا در ماه آوریل (فروردین) از اتحادیه اروپا خواست روابط اقتصادی و دیپلماتیک با چین را ریسک زدایی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha