طرح "نجم" در ۱۸ مرکز آموزش فنی و حرفه ای لرستان اجرا شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: طرح نجم (نظارت جامع مهارت) با اهداف استقرار نظام مولد سازی، افزایش بهره وری و کیفیت آموزش‌های مهارتی در ۱۸ آموزشگاه فنی و حرفه ای این استان اجرایی شد.

حشمت الله معتمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این طرح به منظور بررسی تجهیزات و املاک کارگاه های بدون کارآموز در سطح استان با حضور کارشناسان و بازرسان فنی و حرفه ای در حال انجام است.

وی اظهار داشت: طرح نجم به عنوان یک ابرپروژه‌ با عنوان نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه ریزی شد تا پس از سال ها پایشی در فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور صورت بگیرد که در قالب آن به تمام نیازهای استان‌ها پرداخته و با توجه به نرخ بیکاری استان‌ها اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا به نیازهای هر استان متناسب با جمعیت و فرهنگ، صنعت و بخش‌های مرتبط با حوزه مهارت پرداخته شده است تصریح کرد: نجم در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یک طرح نظارتی، پایش بزرگی را نسبت به حوزه‌ مهارتی انجام می‌دهد تا بتوان با برنامه ریزی میان مدت، کوتاه و بلندمدت فاصله بین مهارت و دانش در کارگاه‌های تولیدی را کم کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان همچنین گفت: ۱۹ هزار و ۹۹۰ نفر طی سال گذشته مهارت های فنی را در مراکز دولتی این استان فرا گرفتند و گواهینامه معتبر دریافت کردند.

معتمدی رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان را از رسالت های سازمان فنی و حرفه ای برشمرد و افزود: ۱۹ مرکز ثابت با ۱۵۰ مربی و ۳۴۸ مرکز آزاد یا بخش خصوصی با ۷۰۰ مربی، آموزش کارآموزان فنی حرفه ای لرستان را بر عهده دارند و علاوه بر این ۳۰ مرکز جوار کارگاهی در این استان مشغول به آموزش هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha