۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85147093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود آب شهرستان مرند با حفر چاه رفع می‌شود

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85147093
کمبود آب شهرستان مرند با حفر چاه رفع می‌شود

تبریز - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ درصد مردم مرند با مشکل قطعی یا کاهش آب مواجه هستند که مقرر شده است سه حلقه چاه آب تا پایان تیرماه سال جاری به مدار آبی شهرستان اضافه و مشکل کم آبی برطرف شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، جبارعلی ذاکری در جلسه بررسی مشکلات حوزه آب شرب، راه‌های ارتباطی و طرحهای نیمه تمام شهرستان مرند افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اعتباراتی برای اتمام بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی و ورزشگاه پنج هزار نفری مرند اختصاص یافته است که این اعتبارات برای ادامه روند احداث طرحها به حساب شهرستان امسال واریز می شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران در شهرستان مرند ادامه داد: این شهرستان ظرفیت بالای سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری دارد که می توان با واگذاری زمین‌های مورد نیاز برای مشارکت این سرمایه‌گذاران، گام‌های بلندی در میزان افزایش اشتغال زایی و پیشرفت و آبادانی شهرستان برداشت.

ذاکری در بازدید از طرح ۲ بانده کردن محور ارتباطی مرند - جلفا گفت: عملیات عمرانی این محور به دلیل بالا بودن تردد خودروهای گردشگری به جلفا و کاهش تصادفات جاده‌ای باید سرعت بگیرد.

با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی، آسفالت کوی صنعتی مبل سازان مرند به طول ۲ کیلومتر و با هزینه ۱۱ میلیارد تومان که به همت شهرداری و بسیج سازندگی سپاه مرند اجرا شده است به بهره برداری رسید.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

دشت مرند از دشت های بحرانی استان آذربایجان شرقی است و مردم منطقه امیدوارند با بهره برداری از طرح انتقال آب ارس به تبریز مشکل کمبود آب این شهرستان هم حل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha