شهید چمران در عمل اثبات کرد بین علم و ایمان هیچ فاصله‌ای نیست

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به سابقه علمی شهید دکتر چمران در دانشگاه‌های معتبر و تراز اول جهان؛ گفت: شهید چمران با سبقه علمی که داشت، عملا برعکس نظریه دانشمندان غرب ثابت کرد بین علم و ایمان هیچ تعارض و فاصله‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمدنبی احمدی» روز چهارشنبه در همایش ملی اساتید بسیجی دانشگاه رازی که به طور همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، شهید چمران را نخبه و بسیجی در تراز اول انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: شهید چمران به فرمایش مقام معظم رهبری نخبه و دانشمندی بود که خیلی از معادلات دشمنان را به هم زد.

وی گفت: دشمنان در آن مقطع زمانی بسیار سعی می کردند که القاء کنند که بین علم و ایمان فاصله است اما دکتر چمران عملا اثبات کردن این نظریه درست نیست و در حالی که دانشمندی جهانی بود اما ایمان او را وادار کرد به علمش سبقه الهی بدهد.

احمدی بیان داشت: شهید چمران در عمل اثبات کرد تعارضی بین تجدد و سنت وجود ندارد و سنت متبرک و عالیه پیامبر مکرم اسلام (ص) را بروز کند و در حالی با علمش در خدمت بشریت باشد به همراه امام موسی صدر جنبش صدر تشکیل دهد، در لبنان یتیم خانه احداث کند و آموزش های نظامی مسلمانان را پیش ببرد و در حوزه علم و عمل انقلاب اسلامی ایران را به طور ویژه برای دنیا معرفی کند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه هدف از برگزاری همایش گرمیداشت یاد و خاطره شهید چمران را الگو برداری از حیاط طیبه او برای استادان، دانشجویان و جوانان عنوان کرد که یک نخبه و بسیجی در سطح تراز اول علم جهان چگونه حیاط طیبه را در زندگی خود جاری و ساری کرده است.

شهید چمران در عمل ثبات کرد بین علم و ایمان هیچ فاصله‌ای نیست

اساتید بسیجی باید نمادی از افرادی باشند در تراز شهید چمران

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج اساتید باید نمادی از افرادی در تراز شهید چمران باشند، گفت: شهید چمران خود در تراز انقلاب اسلامی و یک نابغه به تمام معنا بود.

«نامدار یوسفوند» در ادامه با بیان اینکه ویژگی های شهید چمران باید به جوانان معرفی شود، افزود: شهید چمران در حالی که یک نابغه و دانشمند در تراز جهان بود اما در نهایت برای حمایت از محرومان به لبنان رفت و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی برای کمک به انقلاب ایران بازگشت.

وی افزود: شهید چمران در ساماندهی نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و همچنین مدیریت غائله های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزائی داشت.

یوسفوند در پایان شعار امسال سازمان اساتید بسیجی را «استاد بسیجی، جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای حکمرانی» عنوان کرد و از همه استادان حاضر در مراسم خواست برای تحقق این شعار تلاش و کوشش کنند.

وی در ادامه از اساتید بسیجی خواست با توجه به توانایی، علم و دانشی که دارند در سنگر علم در راستای خدمت به مردم مجاهدت و تلاش کنند.

شهید چمران در عمل ثبات کرد بین علم و ایمان هیچ فاصله‌ای نیست

شهید چمران در جهاد اکبر و اصغر الگو بود

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه؛ نیز در این همایش به ویژگی های برجسته شهید چمران مانند خداشناسی و در نظر گرفتن رضای خدا در همه کارها، خدمت به مردم، نداشتن تعلقات دنیوی, سخت کوشی و دشمن شناسی، اقتدار و صلابت او در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: شهید چمران واقعا هم در جهاد اکبر هم در جهاد اصغر برای همه یک الگو تمام عیار بود.

حجت الاسلام «شمس الله جلیلیان» تواضع در مقابل مردم؛ محکم و قوی بودن در مقابل دشمنان را از دیگر خصوصیت های بارز شهید چمران دانست و افزود: این شهید بزرگوار همین خصلت را نیز از ما توقع دارد.

حجت الاسلام جلیلیان همچنین بر جهاد امید آفرینی استاتید دانشگاه ها با روشنگری های علمی خود در بین جامعه و دانشجویان تاکید کرد و بیان داشت: تبلیغات سوء دشمنان عده قلیلی از دانشجویان را به این سمت برده که غرب مدینه فاضله است در حالی که طبق شواهد و اسناد زیادی هرکی به آمریکا و غرب و ارزش های آنان متکی بود، شکست خورده است.

وی همچنین به عزت، اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی اشاره کرد و گفت: همه این موفقیت‌های ما در سایه مجاهدت، استقلال و استکبرستیزی و توکل و اتکای که به خداوند داشتیم، بدست آوردیم، بنابراین این دستاوردها را باید به جوانان با جهاد تبیین بگوییم.

بیان خاطرات همرزم شهید چمران و پخش کلیپ هایی از این شهید بزرگوار از دیگر برنامه های جانبی همایش ملی استاید بسیجی در استان کرمانشاه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha