وزیر ارشاد: تمام فعالیت‌های قرآنی در مساجد انجام شود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از محور قرار گرفتن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در مکان‌های موازی مسجد گفت: چرا در کنار مسجد، مکان‌های دیگری محور فعالیت‌های فرهنگی شدند؟ باید تمام فعالیت‌های خود را به مسجد ببریم.

به گزارش ایرنا از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران؛ محمدمهدی اسماعیلی در آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد کانون نشاط ویژه برنامه های تابستانی کانون های مساجد کشور» گفت: بهترین کار که آموزش قرآن است، اگر خارج از مسجد انجام شود، سازندگی لازم را ندارد؛ باید تمام فعالیت‌های خود را به مسجد ببریم زمانی که مساجد چنین جایگاه زیبایی داشته باشند، محل حضور نوجوانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه شعار اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهضت‌ بازگشت به مساجد است، گفت: دولت مردمی اعتقاد دارد که انقلاب اسلامی برخاسته از مسجد است. نهضت اسلامی حاصل تلاش مردمانی است که در صفوف تنگاتنگ مسجد ایستادند و این انقلاب را رقم زدند. اگر امروز انقلاب، سربلند است، عمدتا ناشی از تلاش و برنامه‌های مسجدی است.

اسماعیلی مسجد را بهترین محل برای تربیت نیروی انسانی دانست و بیان داشت: مسجد محل بهترین مردمان و خانه خداست و جایی که صفت خانه خدا را داشته باشد، تنفس در آن طهارت دارد. وقتی بچه‌های ما در مسجد حضور پیدا کنند و تربیت شوند، از آلودگی‌های این روزها دور می‌شوند.

فعالیت قرآنی در ۲ هزار کانون

وی ادامه داد: ۲۶ هزار کانون در کشور داریم که این طرح را اجرایی خواهند کرد و در این راستا ۲ هزار کانون ما به عنوان کانون قرآنی فعالیت دارند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تلاش داریم مسجد به آن جایگاه اصلی انسان‌سازی خود بازگردد و محل حضور جوانان و نوجوانان شود؛ گفت: فعالیت تبلیغی و فرهنگی ما زمانی تضمین می‌شود که مسجد کانون فعالیت‌ها باشد.

خبری خوش برای زوج های دهه شصتی

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  گفت: بسته ای برای زوجین دهه شصتی که تا پایان سال ازدواج خواهند کرد، با همکاری معاونت روستایی وزارت کار تهیه شده که شامل تسهیلات ازدواج؛ جهیزیه و اشتغال برای زوجین روستایی است. وام مسکن هم در این بسته درنظر گرفته شده و تکمیل کننده نیازهای مسکن؛ ازدواج و اشتغال زوجینی است که یا ساکن روستا باشند یا تصمیم گرفته اند که در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساکن شوند.

وی با بیان اینکه امروز حفظ خانواده مجاهدت است، گفت: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رویداد مبتنی بر مسائل مبتلابه خانواده را برگزار می‌کند.

خزعلی اضافه کرد: در روزگاری که از فضا و هوا شرارت و هجمه های شیطانی باریدن گرفته، حفظ خانواده، دشوار است و مجاهدت می طلبد.

وی افزود: موضوعات این رویداد موضوعاتی است که همه خانواده ها با آن درگیر هستند. مانند خانواده و بازی، خانواده و تغذیه، خانواده و رسانه، خانواده و محیط زیست و خانواده و مدیریت و مهارت برقراری ارتباط.

۱۲۰۰ کانون دخترانه افتتاح می شود

حجت الاسلام کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: سعی کردیم در برنامه های کانون ها نگاه ویژه به دختران و زنان داشته باشیم و در تابستان امسال حدود هزار و ۲۰۰ کانون دختران افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شبکه عظیم نیاز به توجه و تکریم دارد؛ اظهار داشت: در حال حاضر فضای فرهنگی جامعه مهیای حضور مومنانه دخترانه نیست و در فضاهای فرهنگی نوعی عقب ماندگی نسبت به دختران وجود دارد و ما در صددیم در محیط مسجد این عفب ماندگی را برطرف کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمام دست اندرکاران برگزاری این جلسه از بچه های مسجد و اعضای کانون های مساجد سراسر کشور هستند و ما معتقدیم این عزیزان در قله های بلند فرهنگ و هنر و دامنه های معرفتی و تربیتی هستند.

وی اظهار داشت: اوقات فراغت در مبانی دینی ما مهم است و اگر در نشاط سلوکی مومن و روح مومن این نشاط در حوزه فراغت ایجاد نشد، این استراحت باعث غفلت می شود و ما را از خدا دور می کند.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، پوستر طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» رونمایی شد.

آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد کانون نشاط» برنامه های تابستانی کانون های مساجد کشور شب گذشته، سه شنبه ۳۰ خرداد در مسجد انصارالمهدی تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha