۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85147146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت بالای انرژی در آلمان/ صنایع به فکر ترک کشور هستند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) قیمت انرژی را برای بخش صنعت بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد که این امر بسیاری از شرکت‌ها را به فکر ترک این کشور انداخته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، زیگفرید روسورم اضافه کرد: بسیاری از کسب‌وکارهای آلمانی در سطح جهانی خوب عمل، اما در کشور خودشان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وزیر اقتصاد آلمان نیز دیروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در دومین روز از همایش صنعت در برلین به موضوع شرکت هایی که به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر هستند، پرداخت و گفت: از نظر من آلمان مکان جذابی برای شرکت های جدید و شرکت هایی که از پیش در این کشور حضور داشتند، است.

رابرت هابک در عین حال خاطرنشان کرد که صنعت مواد به دلیل افزایش قیمت انرژی تحت فشار است که باید در این خصوص تصمیمات سیاسی اتخاذ شود.

به دنبال آغاز جنگ در اوکراین، بهای برق و گاز در سراسر اروپا در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسید و این امر منجر به تورم شدید در بسیاری از کشورهای اروپایی شد.

دولت آلمان در ماه گذشته میلادی برنامه‌هایی را برای ذخیره سالانه نزدیک به چهار میلیارد یورو (۴.۴ میلیارد دلار) با هدف تزریق آن به یارانه برق برای صنایع با مصرف بالای انرژی معرفی کرد.

یواکیم ناگل رئیس بانک مرکزی آلمان به تازگی گفته بود که بحران انرژی کشور کم و بیش حل شده است و صنایع آلمان توانایی خوبی برای مقابله با وضعیت موجود دارد و کشور دوباره به دوران پیش از همه گیری کووید-۱۹ باز می گردد.

اما فدراسیون صنایع آلمان روز دوشنبه هفته جاری در یک پیش بینی، تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل بدون هیچ گونه تغییری اعلام کرد.

رئیس این فدراسیون در بیانیه ای گفت: رشد مثبت ۲.۷ درصد در سطح جهانی و صفر برای ما به وضوح نشانگر عقب‌گرد آلمان است.

داده های اداره آمار آلمان در ۲۵ مه (چهارم خرداد) نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی آلمان برای سه ماه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافته که حاکی از یک نوع رکود اقتصادی است.

گفته می شود اگرچه ابتدا پیش بینی شده بود که تولید ناخالص داخلی به صفر برسد، اما این اتفاق رخ نداد و ۰.۳ درصد رشد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha