نظارت بر بنگاه‌های املاک در مشهد شدت گرفت

مشهد- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک در این شهر در راستای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه در قالب راه اندازی گشتهای مشترک با دستگاه های نظارتی شدت گرفته است.

محسن صیادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنگاه های مشاوران معاملات املاک از زمره صنوفی در شهر مشهد هستند که شمار واحدهای بی پروانه آنها زیاد است و حسب تاکید فرمانداری مبنی بر ساماندهی این صنوف، گشتهای مشترک بازرسی در این بخش شدت گرفته است.

وی اضافه کرد: گشتهای مشترک بازرسی با محوریت فرمانداری، تعزیرات حکومتی، بازرسی و نظارت اصناف، اداره نظارت بر اماکن و اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی سازماندهی شده است و تمرکز خود را بر موضوعات حق الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه و رعایت سقف ۲۰ درصدی افزایش در اجاره بهای مسکن طبق مصوبه شورای عالی مسکن قرار داده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در این راستا گشت مشترک بازرسی حوزه نظارت بنگاه های مشاوران معاملات املاک روز گذشته ۲ واحد صنفی در این حوزه را به سبب چهار تخلف عدم نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه، صدور کد رهگیری و دریافت حق الزحمه مازاد مهر و موم کردند و پرونده مربوطه تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شد

صیادی افزود: هدف‌گذاری اتاق اصناف مشهد در دوره جدید مدیریتی خدمت به مجاوران و زائران امام رضا(ع) با بهره گیری بیشتر از ظرفیت اتحادیه های صنفی به ویژه در حوزه بازرسی و تخصصی کردن این مهم است.

وی یکی دیگر از اهداف حوزه بازرسی در دوره جدید مدیریتی اتاق اصناف مشهد را شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه حسب تاکید فرماندار مشهد ذکر و بیان کرد: ۱۲۸ هزار واحد صنفی مشهد پروانه کسب معتبر دارند و باقی آنها یا بدون پروانه بوده یا در شرف دریافت پروانه هستند.

وی تعداد بازرسان اتاق اصناف مشهد را ۳۶ نفر دانست و گفت: با الکترونیکی شدن روال صدور پروانه های کسب از طریق سامانه نوین اصناف، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ هزار پروانه صنفی در سطح شهر مشهد صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha