۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85147177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم لایروبی رودخانه کرج  و اجرای طرح های آبخیزداری

کرج - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج بر اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات و استمرار در لایروبی رودخانه ها و انهار در این شهرستان تاکید کرد.

"کاوه حدادپور" روز چهارشنبه در بازدید از منطقه سیل زده جاده کرج - چالوس با بیان این مطلب گفت: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای حفاظت، ساماندهی رودخانه‌ها و کنترل سیلاب است و به موازات آن در ارتفاعات نیز باید شاهد اجرای طرح های آبخیزداری باشیم.

وی با آسیب شناسی سیل اخیر در محور کرج _ چالوس، از بین رفتن بافت اراضی طبیعی و فرسایش خاک را از تبعات عدم اجرای طرح های آبخیزداری دانست و افزود: کاشت نهال می تواند تا حد قابل توجهی مانع از فرسایش خاک، استحکام اراضی و از وقوع سیلاب های گسترده فصلی جلوگیری کند.

معاون استاندار همچنین نسبت به تکرار احتمال وقوع سیلاب در فصل های پاییز و زمستان و آسیب‌پذیری روستاها نیز هشدار داد و خواستار اجرای طرح های آبخیزداری در نقاط مختلف کلانشهر کرج شد.

وی افزود: ایجاد آمادگی و انجام اقدامات فنی و پیشگیرانه برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی مبتنی بر تجربیات سیلاب‌های اخیر بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

وی بیان کرد: لایروبی رودخانه های استان در مناطق شهری و روستایی نیز باید استمرار داشته و به صورت مقطعی نباشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha