استاندار گیلان بر مزار جانباختگان زلزله سال ۶۹ رودبار حضور یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان امروز "چهارشنبه" در سالروز زلزله رودبار «۳۱ خرداد سال ۱۳۶۹» با حضور در گلزار امام رضا این شهرستان به جانباختگان این زلزله ادای احترام کرد و بر مقاوم سازی ساخت و سازهای در استان تاکید کرد و گفت: استحکام و استانداردسازی واحدهای مسکونی در استان برای حفظ جان مردم به طور جدی در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی در حاشیه حضور در گلزار امام رضا(ع) شهرستان رودبار با بیان اینکه زلزله دلخراش و هولناک رودبار هیچ وقت فراموش نخواهد شد، گفت: مسایل مادی جبران پذیر است اما خسارات جانی غیر قابل جبران است از این‌رو مسئولان و دست‌اندرکاران امر ساخت و سازها باید، به موضوع مقاوم سازی و استحکام بنا توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره اینکه از سال ۸۴ به بعد در دولت‌های نهم و دهم و نیز دولت سیزدهم بویژه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن موضوع به استحکام بناها و استانداردسازی ساختمان ها توجه شده است، اضافه کرد: مقاوم‌سازی، بازسازی و بازآفرینی شهرها و بافت‌های فرسوده به طور جدی محور عمل است و این موضوع که ساختمان‌ها را برای زلزله بالای هشت ریشتر مقاوم سازی کنیم، در دستور کار است.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری همایش بزرگ مهندسان با رویکرد «طراحی بر مبنای عملکرد» همزمان با سالروز زلزله رودبار در دانشگاه گیلان اظهار کرد: در این جلسه بر استحکام زیرساخت‌ها تاکید جدی شده‌ ضمن اینکه استحکام بناهای مسکونی در حال ساخت با نظارت مستقیم نظام مهندسی مرتبط است و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی نیز این مهم را باید مد نظر قرار دهند.

وی بیان کرد: مقاوم‌سازی ساختمان‌ها باید به گونه ای انجام شود که در صورت بروز زلزله هایی با قدرت بالا، حداقل خسارت جانی هم نداشته باشیم بنابراین این مهم در دستور کار است و باید همه بخش های دست اندرکار در تعامل و هماهنگی با هم این مهم را محقق نمایند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در این ارتباط نظارت جدی نیز صورت می‌گیرد، اضافه کرد: به تمام شهرداران، بخشداران و فرمانداران و مسئولان تاکید می‌شود که بر حوزه ساخت و سازها دقت کنند، جان مردم عزیز است.

زمین لرزه ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ رودبار - منجیل با بزرگی ۷.۴ ریشتر موجب کشته شدن ۴۰ هزار نفر، ویران شدن شهرهای رودبار و منجیل و آسیب دیدن بیش از ۷۰۰ روستا و بسیاری از سازه های عمرانی در استان گیلان شد.

استاندار گیلان امروز در سفر کوتاه خود به شهرستان رودبار از پروژه عملیات آسفالت و تعریض توتکابن به رستم آباد نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha