۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85147277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: مراسم مذهبی مقدمه‌ای برای دعوت به عدل است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: برگزاری مراسم، جلسات و جشن‌ها خوب است و باید باشد اما همه اینها مقدمه‌ای برای دعوت به عدل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی غدیر استان خراسان جنوبی گفت: آنچه می‌تواند بشر را قانع کند، عدالت و اصل مکتب اهل بیت است.

وی افزود: اقشار مختلف جامعه و مردم در خانواده باید آثار عدالت را از کسانی که ادعا دارند، ببینند زیرا اصل مکتب اهل بیت (ع) اقناع کننده است و اندیشمندان طرح تعریف کنند تا این پیام‌ها را به گوش مردم و جوانان برسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه می‌تواند نفس را قانع کند، اجرای عدالت است گفت: چه فرصتی بهتر از این موقعیت که در اختیار دارید، زمانی که دنیا در حال تحول است و مقام معظم رهبری از آن به پیچ تاریخی یاد کردند که آثارش روز به روز ظاهر می‌شود.

وی تاکید کرد: روی طرح‌های علمی حساب شده کار کنید و آنها را به اجرا در بیاورید چرا که دنیا آماده است و اگر الگو نشان دهیم خود را تا اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد و بالاترین کار خیر که نجات نوع بشر است زیرا اسلام و انقلاب اسلامی فقط منحصر به یک کشور و ملت نیست و نشانه‌های صدور انقلاب در جهان مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کارهای اساسی که در دولت سیزدهم و کمتر از دو سال اخیر انجام شده خیلی فوق‌العاده است و باید به مردم گفته شود؛ اینها جزو مسائل روزمره نیست که بلافاصله همگان آثارش را ببینند اما گفته نمی‌شود.

وی افزود: در مقابل دیگران به صورت پارازیت مسائل حاشیه‌ای را به میدان می‌آورند تا افکار عمومی را از این مسائل اصلی دور کنند لذا در تبلیغات سوء، هنرمند هستند.

امام جمعه بیرجند گفت: امیدواریم سازمان‌های فرهنگی و تبلیغاتی و دولت در شرایط فعلی مردم را بیش از پیش آگاه کنند که امید و ایمان در همین موضوع است.

وی با قدردانی از تلاش‌های اعضای شورای استانی غدیر ادامه داد: آنچه هدف غایی همه این مقدمات و تلاش‌هاست که خداوند به همه شما خیر دهد، بازگشایی راه تمدن صحیح انسان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مشکلات بشر، خانواده، جامعه، بین‌الملل، مدیریت‌ها و بازار از نبود عدالت است گفت: امام علی (ع) یک شخص نیست بلکه جریان بعثت همه انبیا در علی خلاصه می‌شود.

وی اظهار داشت: همانطور که در قرآن آمده سرکشی، ظلم و اعراض از تحمل عدالت به ضرر خود بشر است و همه انبیا برای اجرای عدالت آمدند و همه آنها در امیرالمومنین (ع) خلاصه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: درمان معضل بشر آخرالزمانی که گرفتار همه فتنه‌ها می‌شود، برپایی قسط و عدل است بنابراین این همه تلاش و برنامه و مراسم و دعوتی‌ها برای این است که امروز بشر سرگردان به بن‌بست رسیده و زمان آن رسیده که بشر دعوت شود و به عدل بازگردد.

وی افزود: عدالت اقتصادی جزئی از عدل است و عدل به معنای هر چیزی در جایگاه خود قرار گرفتن است یعنی انسان باید در جایگاه انسانی قرار بگیرد در حالی که فرهنگ لیبرال غرب به گفته خودشان، از انسان گرگ برای انسان می‌سازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز فرهنگ آلوده غرب همه دنیا را آلوده کرده است و ما هم که شعارش را می‌دهیم آلوده به گریز از مرکز انسانی هستیم دلیل‌اش همین مشکلات دروغگویی، کم‌فروشی، سوء مدیریت، بی‌تفاوتی، به جای سکوت حرف زدن و به جای حرف زدن، سکوت کردن است.

وی گفت: علی به عنوان یک نماد عدالت بین‌المللی در زبان غیرمسلمان نیز همین را می‌گوید و اساس مکتب اهل بیت (ع) بر عدل بوده زیرا خداوند هستی را بر فلسفه عدل آفریده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کاروان بشری خسته شده است افزود: ملاحظه می‌کنید ستمگران در طول تاریخ و بیش از همه در زمان معاصر این بشر را دست به دست می‌کنند؛ چه بلایی به‌ سر بشر آوردند که در هیچ جای کره زمین امنیت ندارد و ستمگران غربی اسم وحشی‌گری را تمدن گذاشتند.

وی گفت: کسی که دچار بیماری حرص است دنیا را به او بدهند سیری ناپذیر است و اگر کسی در مقابلش از گرسنگی بمیرد برای او فرق نمی‌کند چون جایگاه ابلیس و درنده را گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: دنیا از ظلم به ستوه آمده است و هم جایگاه عدل را می‌داند لذا افراد با هر کیش و مذهبی وقتی اربعین به کربلا می‌آیند، نشان می‌دهد افکار عمومی دنیا متوجه این است که حضرت علی (ع) نماد بعثت همه انبیا و امام حسین (ع) شهید این راه حق است، نشانی امام عصر (عج) را هم از حسین می‌گیرند و شرط اول این است که ما همراه شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha