الجزیره: اسرائیل نگران الگو گرفتن فلسطینی‌ها از مقاومت جنین است

تهران-ایرنا- شبکه تلویزیونی الجزیره، نگرانی از نقش الهام‌بخش «مقاومت جنین» برای ملت فلسطین را عامل حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه عنوان کرد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی درباره تحولات جنین و دلیل حمله بی سابقه رژیم صهیونیستی به این منطقه با بالگرد، نوشت: اسرائیل نگران است که جوانان فلسطینی بیشتری با الگو گرفتن از جنین، اسلحه به دست گرفته و به جریان مقاومت علیه اشغالگری بپیوندند.

الجزیره افزود: اسرائیل نگران الهام بخشی جنین و تبدیل شدن آن به الگوی مقاومت است.

در پی نبرد سنگین مبارزان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین و هلاکت ۴ صهیونیست در عملیات استشهادی در شمال شهر رام الله در منطقه کرانه باختری، سران نظامی و سیاسی رژیم اسرائیل درباره نحوه برخورد با رزمندگان این منطقه دچار اختلاف شده اند و نتانیاهو و فرمانده ارتش این رژیم درخواست عملیات ۲۴ ساعته علیه این منطقه را به خاطر خطرات آن رد کردند.

نگرانی از تبدیل کرانه باختری به «غزه دیگر»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: به دنبال عملیات استشهادی روز گذشته ۲ نوجوان فلسطینی در شهرک صهیونیست نشین «عیلی» در شمال رام الله در کرانه باختری که به هلاکت ۴ صهیونیست و زخمی شدن ۴ نفر صهیونیست دیگر منجر شد، برخی مسئولان رژیم صهیونیستی خواهان حمله ای ۱۲ تا ۲۴ ساعته علیه این منطقه برای به زعم خود پاکسازی آن از "افراد مسلح" (مبارزان فلسطینی) شدند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شدت با آن مخالفت کردند.

به نوشته این رسانه صهیونیست، ارتش رژیم صهیونیستی طرح های موثری برای حمله به دو شهر جنین و نابلس در شمال کرانه باختری دارند که می تواند در قالب یک عملیات ۱۲ تا ۲۴ ساعته با هوشمندی بالا و فناوری های مرگبار - که در جریان عملیات موسوم به «سپر پیشگیرانه» (عملیات رژیم صهیونیستی علیه شهر جنین) در سال ۲۰۰۲ در اختیار نظامیان این رژیم نبود- انجام شود.

اما روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده که نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شدت با این طرح مخالف هستند و ارتش اسرائیل نیز از آن حمایت نمی کند، چرا که بیم دارند موجبات تشدید تنش در سرزمین های اشغالی فراهم شود.

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی نیز نوشت که بین سران رژیم صهیونیستی در دو بخش امنیتی و سیاسی در خصوص دامنه هرگونه عملیات نظامی علیه کرانه باختری اختلاف نظر وجود دارد و مخالفان بر این باورند که لزومی ندارد که با اقدامات نسنجیده، کرانه باختری را به نوار غزه دیگری تبدیل کرد.

فلسطینی‌ها مقاومت را تنها گزینه می‌دانند

دو روز پیش نیز مبارزان فلسطینی با یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به شدت پاسخ دادند و دستکم ۷ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را با بمب منفجر و هفت نظامی این رژیم را نیز زخمی کردند و این رژیم برای نجات نظامیان محاصره شده خود مجبور به استفاده از بالگردهای آپاچی برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ میلادی و حمله به این اردوگاه شد.

در عین حال، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز با انتشار دیدار «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با «اسماعیل هنیه» رهبر حماس در تهران، نوشت: «احمدیان» مقاومت را بهترین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری (رژیم صهیونیستی) اعلام کرد؛ گزینه ای که براساس نظرسنجی ها، مورد حمایت اکثر فلسطینی هاست.

این رسانه صهیونیست نوشت: نتایج یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، نشان می دهد که بیش از نیمی از فلسطینی ها معتقدند که مبارزه مسلحانه موثرترین راه برای پایان اشغالگری اسرائیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha