۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85147322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ممنوعیت کشتار دام در مواکب اربعین و هیئت‌های مذهبی خرمشهر

آبادان - ایرنا - سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان خرمشهر گفت: کشتار هرگونه دام در مواکب در شلمچه و هیئت‌های مذهبی شهرستان خرمشهر در ایام اربعین حسینی ممنوع است.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان خرمشهر کاظم دادوی چهارشنبه در نشست با اعضای موکبداران خرمشهر افزود: موکب داران باید فرآورده‌های خام دامی (گوشت،مرغ،ماهی،تخم مرغ )مورد استفاده خود را از واحدهای تولیدی مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در زمان حمل و نقل و نگهداری، زنجیره سرد محصولات رعایت شود.

وی همچنین با اشاره به مموعیت کشتار هرگونه دام در مواکب و هئیت‌های مذهبی شهرستان خرمشهر اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با کشتارگاه صنعتی دام شهرستان، مسئولان هئیت‌های مذهبی باید کشتار دام خود را در کشتارگاه دام و تحت نظارت‌های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

سرپرست اداره دامپزشکی خرمشهر همچنین عنوان نمود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی مراتب را به شماره تماس ۵۳۵۴۰۱۶۳ و۵۳۵۴۶۴۰۴ روابط عمومی اداره دامپزشکی خرمشهر جهت پیگیری اطلاع رسانی نمایند.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد در ایام اربعین حسینی اداره دامپزشکی خرمشهر همانند سال های قبل جهت تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی با تشکیل اکیپ های ثابت و سیار در خدمت زائران گرامی اباعبدالله الحسین(ع) می‌ باشد.

بیش ا ز۴۰۰ موکب در ایام اربعین در مرزشلمچه مستقر خواهند شد.

دریافت سوخت منوط به داشتن گواهی صلاحیت تراکتور است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر به بررسی تعداد ۵۳۰ دستگاه تراکتور، ۳۴ تیلر و سه کمباین شالی در حوزه شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: دریافت سوخت منوط به داشتن گواهی صلاحیت تراکتور است.

کیوان طرفی چهارشنبه با اشاره به پایان طرح پایش تراکتورها در خرمشهر اظهار کرد: این عملیات به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد تراکتورها با استفاده از مدیریت مصرف سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی توسط بخش خصوصی انجام شد.

وی افزود: در این راستی آزمایی تعداد ۵۳۰ دستگاه تراکتور، ۳۴ تیلر و سه کمباین شالی در حوزه شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

طرفی ادامه داد: در این طرح، مشخصات فنی تراکتورها شامل شماره شاسی و شماره موتور بررسی و با سند تراکتور مطابقت داده می شود و بر این اساس تراکتورهای واجد شرایط مشخص و مجاز به گرفتن سوخت هستند و تراکتورهایی که این شرایط را نداشته باشند با اعلام این مدیریت به شرکت پخش فرآورده های نفتی نسبت به قطع سهمیه سوخت آن ها اقدام خواهد شد .

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha