۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85147341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات رانندگی در خراسان شمالی ۴۷ قربانی گرفت

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85147341
تصادفات رانندگی در خراسان شمالی ۴۷ قربانی گرفت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: ۴۷ نفر در تصادفات رانندگی در ۲ ماهه نخست امسال فوت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نورس روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در این مدت ۳۸ نفر در تصادفات برون شهری و ۹ نفر در سانحه رانندگی درون شهری استان جان باختند.

وی افزود: در نوروز امسال ۲۴ نفر در سانحه رانندگی استان فوت کردند که ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت ضمن اینکه در نوروز امسال ۲۸۴ نفر در تصادفات رانندگی مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵۴ نفر در تصادفات رانندگی درون و برون شهری جان باختند که این رقم نسبت به سال ما قبل آن ۲ درصد کاهش یافت.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۶۷۳ مورد معاینه متوفیات در پزشکی قانونی استان انجام شده است که این رقم نسبت به سال ما قبل آن سه درصد افزایش را نشان می دهد.

نورس اظهار کرد: سال گذشته ۱۱ مورد گازگرفتگی، پنج مورد سوختگی، هشت مورد برق گرفتگی، ۱۱ مورد حوادث ناشی از کار و ۳۰ مورد سوء مصرف مواد مخدر در پزشکی قانونی استان بررسی شد و ۱۱ نفر از این تعداد به علت مصرف متادون فوت کردند.

وی درباره شکایت از پزشکان و قصور پزشکی گفت: پارسال ۹۹ فقره پرونده در پزشکی قانونی استان در این زمینه تشکیل شد که در ۳۹ مورد برای پزشکان حکم صادر و محکوم به پرداخت دیه شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی ادامه داد: در این ۹۹ پرونده، علت فوت ۴۰ نفر بررسی شد که در ۱۵ مورد، رای محکومیت قصور پزشکی صادر شد و در ۲۵ مورد پزشکان تبرئه شدند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین شکایت ها مربوط به جراحی عمومی و ارتوپدی است.


خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha