۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 5346
کد خبر: 85147389
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فشار تورم به دولت و بانک مرکزی انگلیس

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85147389
فشار تورم به دولت و بانک مرکزی انگلیس

تهران- ایرنا- تورم در انگلیس در ماه مه (اردیبهشت، خرداد) فراتر از حد انتظار بود و فشار بر دولت انگلیس و بانک مرکزی این کشور را افزایش داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه سی‌اِن‌بی‌سی، تورم در انگلیس در ماه مه بالاتر از حد انتظار بود؛ زیرا افزایش سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ۸.۷ درصد بود که در مقایسه با ماه قبل از آن تغییری نکرد.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، افزایش سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده را ۸.۴ درصد پیش‌بینی کرده بودند.

بنا بر اعلام مرکز ملی آمار انگیس، شاخص قیمت مصرف‌کننده ۰.۷ درصد افزایش یافت، در حالی که تورم هسته که شامل قیمت‌های متغیر انرژی، مواد غذایی، الکل و تنباکو نمی‌شود، در مقایسه با سال قبل ۷.۱ درصد افزایش یافت که از تورم ۶.۸ درصدی ماه آوریل (فروردین، اردیبهشت) بیشتر است و بالاترین نرخ از مارس (اسفند، فروردین) ۱۹۹۲ میلادی محسوب می‌شود.

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد: افزایش قیمت‌ سفرهای هوایی، کالاها و خدمات تفریحی و فرهنگی و خودروهای دست دوم بیشترین سهم را در افزایش ماهانه نرخ‌ سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده داشته است.

تورم در انگلیس در ماه آوریل به زیر ۱۰ درصد رسید؛ اما همچنان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته و به طور چشمگیری از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی انگلیس بالاتر است.

فشار تورم به دولت و بانک مرکزی انگلیس

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha