انسجام‌بخشی به برنامه‌های مناسبتی در خراسان جنوبی ضرورت دارد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: وظیفه ماست که در حد امکان از برنامه‌های مردمی پشتیبانی کنیم و باید یک مجموعه در استان متولی انسجام‌بخشی به برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در نشست شورای راهبردی غدیر استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، افزود: نباید این طور باشد که هر روز دستگاه و مجموعه‌ای درخواست جلسه دهد و ما مدیران را دعوت کنیم و جداگانه برنامه‌ریزی شود در نتیجه یک مجموعه متولی کار شود تا برنامه‌ها به صورت منسجم برگزار شود.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های مختلف برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) توسط گروه‌های مردمی، جهادی و بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: یکی از دستگاه‌ها یا نهادها باید متولی شود تا برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان به صورت منسجم باشد و از موازی‌کاری و اقدامات بخشی پرهیز شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اطعام غدیر گفت: نهایت تلاش خود را انجام می‌دهیم از مرغ مازاد مصرف استان به مجموعه‌های که بخواهند در راستای برنامه‌های غدیر اطعام داشته باشند، کمک کنیم و امیدواریم کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ۱۴ خرداد امسال در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، ۲ کلیدواژه اساسی «ایمان و امید» را مطرح فرمودند که به عنوان دستور موکد، همه ما وظیفه‌ داریم در این حوزه اقدامات مهم و موثری داشته باشیم که نتایج آن در بین مردم ملموس نشان داده شود.

طالبی گفت: در موضوع ایمان و امید مناسبت‌هایی به ویژه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پیش رو داریم که مدنظر رهبر معظم انقلاب نیز است لذا هدف دشمن در شایعه‌پراکنی و ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب بیشتر قشر جوان و نوجوان است.

وی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی اوقات فراغت رویکرد اساسی ما ایمان و امید است و عمده برنامه‌ها و کلاس‌های اوقات فراغت تابستان با رویکرد مسجدمحوری خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۸ خرداد که سالروز انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور است، روز ایمان و امید نامگذاری شده و حداقل روزی ۲ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری صدا و سیما برنامه‌های اجرایی خود را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: طی ۲ سال اخیر نظام اسلامی توفیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی داشته، هم حاکمیت و دولت سیزدهم اقدامات زیرساختی بسیار خوبی داشته است که مردم از آن اطلاع ندارند و برخی اوقات کوتاهی ما مسئولان بوده است.

طالبی گفت: چنانچه جوان و نوجوان ما به کف خیابان آمد و مطالبه‌گری داشت ما مقصر هستیم به جهت اینکه نتوانستیم داشته‌های نظام را به آنان منتقل کنیم و در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مناسبت‌های زیادی پیش رو داریم باید در هر دو مولفه ایمان و امید نهایت تلاش را داشته باشیم و برنامه‌های نو و جذابی را برای جوانان و نوجوانان برگزار کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشن‌های وصال در سراسر استان به مناسبت هفته ازدواج و با محوریت اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این برنامه‌ها اجرای برنامه‌های شاد و اسلامی مد نظر است ولی تحت هیچ شراطی نمی‌پذیریم برنامه‌ای با عنوان نشاط اجتماعی اجرا شود اما بُعد اسلامی آن رعایت نشود.

وی افزود: در کنار اجرای برنامه‌های شاد و اسلامی تلاش می‌شود جهاد تبیین را برای اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه جوانان و نوجوانان انجام دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست به اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب که جمهوری اسلامی ایران نیازمندی‌هایی دارد که این نیازمندی‌ها را باید تامین کنیم گفت: نیازهای‌ تبیینی‌، بصیرت‌افزایی‌ و تحکیم معارف انقلاب و اسلام مهمترین نیازها است که ابزار آن را در اختیار داریم.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی از مجالس مردمی به عنوان بهترین ابزار در حوزه بصیرت‌افزایی یاد کرد و افزود: در راهبرد مراسم‌ پیش‌ رو که ابلاغی است پرداختن به ۲ مقوله ایمان و امید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: ظاهر ایام عید غدیر در اذهان عمومی جشن و چراغانی است اما این مناسبت دارای شور و نشاط و عواطف و نیز بهترین فرصت برای متصل کردن اذهان به حقایق است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای عدالت که از سوی انقلاب اسلامی و متولیان حکومت اسلامی دنبال می‌شود باید در جامعه تبیین شود و دهه امامت و ولایت فرصتی مناسب در این راستا است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: هنوز افرادی در داخل کشور فریب تبلیغات سوء دشمن را می‌خورند که باید برای مردم تبیین‌گری شود و هفته "بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" نیز فرصتی است که این افراد فاقد تمدن با خوی وحشی‌گری را به جوانان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام مشرفی افزود: روز عید غدیر مصادف با ۱۶ تیر دیدار قشرهای مختلف مردم و مسئولان با نماینده فقیه در استان یک ساعت قبل از اذان ظهر در مصلای المهدی (عج) انجام می‌شود.

فاصله عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام دارد که امسال از هشتم تیر آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha