۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85147412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم: ظرفیت تخلیه و بارگیری شناورها افزایش می‌یابد

گناوه - ایرنا - رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری شناورها در این بندر به زودی با استقرار یک فروند بارج (حمل بار) افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، احمد محمودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه بندر دیلم با ۹۰ متر اسکله، ظرفیت پذیرپش سه تا چهار شناور برای تخلیه و بارگیری دارد و این ظرفیت اندک منجر شده است شمار شناورهای در نوبت تخلیه بندر به حدود ۶۰ الی ۷۰ فروند شناور برسد، با استقرار یک فروند بارج، ظرفیت پذیرش ۲ شناور دیگر در این بندر فراهم خواهد شد.

وی گفت: بندر دیلم در حدود ۲۶۰ فروند موتورلنج باری ساماندهی شده و حدود ۶۰ شناور صیادی دارد که این تعداد شناور با توجه به مساحت اندک خور منجر به ازدحام شناورها شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: برای برون رفت از این مشکل، پیگیری‌های خوبی برای اطاله خور بندر دیلم انجام شده است که امسال با حضور مسئولان استانی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با اطاله خور دیلم به طول بیش از ۴۰۰ متر، علاوه بر افزایش ایمنی تردد و توقف شناورها، خطر غرق و آتش‌سوزی‌های پردامنه شناورها نیز به حداقل می‌رسد.

محمودی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ماه گذشته یک فروند شناور آتشخوار در بندر دیلم مستقر شده است تا در کنار شناور جستجو ، نجات و امداد رسانی و اطفا حریق بهینه شناورها را در شرایط اضطراری میسر سازد.

وی اظهار کرد: طرح بهسازی و نوسازی اسکله این بندر از اولویت‌های اصلی و دستور کار این اداره در راستای تحقق یکی از مطالبه‌های جدی دریانوردان دیلمی قرار دارد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم افزود: اجرای طرح توسعه جامع بندر دیلم نیز از اولویت‌های این بندر بوده که پیگیری لازم در این زمینه انجام شده است.

دیلم از بنادر فعال تجاری استان بوشهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha