زمینه استفاده از ظرفیت جوانان در مدیریت مساجد دزفول فراهم شود

دزفول – ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول با بیان اینکه مساجد دزفول با رکود جوانی مواجه هستند، گفت: زمینه استفاده از ظرفیت، خلاقیت و توان جوانان در مدیریت مساجد راه حل شکوفایی دوباره مساجد است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین احسان خاکی روز چهارشنبه در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست رسمی‌شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا افزود: بهره گیری از ظرفیت جوان در کنار ریش سفیدان هیات امنای مساجد نیاز کنونی اداره مساجد دزفول است.

وی با بیان اینکه ۶۰ موسسه قرآنی و ۱۹۳ خانه قرآنی در این شهرستان مشغول فعالیت است، ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی مردمی در شهرستان دزفول بسیار چشمگیر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول بیان کرد: دزفول به شهر مساجد، حسینیه و هیات‌های عزاداری پرشور در کشور شناخته می‌شود که این موجب افتخار است.

وی ادامه داد: فعالیت موسسه‌های قرآنی دارای مجوز شهرستان دزفول طی ماه‌های اخیر به صورت دقیق پایش شده است تا ضمن توانمندسازی این‌موسسه‌ها، حمایت لازم از آنها بر اساس مشوق‌های تعیین شده انجام شود.

حجت الاسلام خاکی با اشاره به رشد چند برابری خانه‌های قرآنی در دزفول گفت: تعداد خانه‌های قرآنی در این شهرستان از ۲۵ به ۱۹۳ خانه قرآنی افزایش یافته است که با توجه به فعالیت و اداره این خانه‌ها توسط بانوان، تقویت خانه‌های قرآنی می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد حافظان قرآن کریم در این شهر حدود ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: مدارک سازمان تبلیغات اسلامی برای وزارت علوم به عنوان مدارک معتبر قابل قبول است.

تشکیل هسته‌های مقاومت مردمی رویکرد جدید سازمان تبلیغات است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول با اشاره به تغییر رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رویکرد سازمان تبلیغات از تبلیغ صرف معارف دینی به سمت تشکیل هسته‌های مقاومت مردمی در حال تغییر است.

وی مسجد و تبلیغ را از مهمترین ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: تقویت شورای تبلیغ، بررسی، تقویت و رفع اختلاف هیات امنای مساجد و حمایت از مساجد آسیب پذیر از جمله دستور کارهای مهم این سازمان طی چند ماه اخیر بوده است.

حجت الاسلام خاکی اختلاف میان هیات امنا، امام جمعه و سایر ارکان فعال در مسجد را آفت کار فرهنگی در مساجد دانست و بیان کرد: حل اختلاف و ایجاد هم افزایی در مساجد به عنوان اولویت در اداره تبلیغات اسلامی دزفول پیگیری و بسیاری از این اختلاف‌ها با مشاوره‌های انجام شده رفع شد.

وی با اشاره به تخصیص ۲۵ میلیارد ریال برای حمایت از مساجد مناطق محروم دزفول افزود: ۵۹ کولر گازی برای تامین آسایش نمازگزاران در مساجد مناطق محروم دزفول برای فصل گرما تامین و در این مساجد نصب شد.

اتاق الکترونیکی فرهنگی دزفول راه اندازی می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول در ادامه با اشاره به راه اندازی اتاق وضعیت الکترونیک فرهنگی شهر دزفول در روزهای آینده گفت: این اتاق ضمن استخراج تمام ظرفیت‌های فرهنگی محله‌های دزفول موجب تجمیع آمار و مستندسازی فعالیت‌های فرهنگی شهر می‌شود.

وی آمار را مهمترین ابزار مدیریتی دانست و افزود: تمام برنامه‌های فرهنگی به صورت مستند و آماری در این طرح استخراح شده است تا با فراهم شدن آمارهای دقیق امکان بهبود مدیریت فرهنگی در شهر فراهم شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول با اشاره به پیگیری برای افزایش مدارس صدرا در دزفول گفت: ۲ مدرسه متوسطه اول دخترانه و پسرانه صدرا وابسته به سازمان تبلیغات در دزفول فعالیت دارند که با استقبال خانواده‌ها مواجه شده‌اند.

وی افزود: سه سال برای ایجاد مدارس صدرا در مقطع متوسطه دوم در دزفول پیگیری شده که تاکنون این مهم محقق نشده است.

به گزارش ایرنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اول تیرماه ۱۳۶۰ نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه، تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد.

این نهاد انقلابی، به منظور تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان از متن انقلاب متولد شد و در گذرگاه‌های حساس و خطیر که دشمنان اسلام در حذف انقلاب و فرهنگ اسلام ناب محمدی می‌کوشیدند، وارد میدان شد و رشد کرد.

این نهاد در سیر تکاملی خود در چهاردهم فروردین ماه ۱۳۶۸ به فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله به سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی تغییر نام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha