۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85147470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران قوی در سایه وحدت اقوام شکل گرفته است

شهرکرد -ایرنا- رییس سازمان بسیج مستضفعین با اشاره به جایگاه امروز کشور ایران در منطقه و جهان گفت: ایران قوی با وحدت و همدلی اقوام و طوایف شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در همایش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ایرانی در شهرستان فارسان با تشکر از برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره برای انسجام و وحدت ملی و انسجام اقوام در جهت قدرتمند شدن ایران قوی در حال اجراست.

وی اظهار داشت: مولفه ایران قوی در سایه وحدت اقوام ایرانی شکل گرفته است و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ از اهداف برگزاری این جشنواره ملی است که باید این برنامه به عنوان یک الگو در سراسر کشور اجرا شود.

به گفته وی، یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، رساندن پیام وحدت و همدلی به نسل جوان و آینده‌ساز میهن اسلامی است که باید کشور و ملت خودمان را به خوبی بشناسیم تا در برابر دشمنی‌ها و دسیسه دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: در طول زمان هیچ ملتی به اندازه ملت ایران مورد دشمنی واقع نشده و قدرت‌های طاغوتی و مستکبران، زورگویان ظالم و متجاوز و اشغالگران بیشترین تهاجم و فشار را علیه ملت ایران برنامه‌ریزی کردند و این دشمنی و کینه، مختص به دوران اخیر نیست و از گذشته اینگونه بوده است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: توطئه تفرقه‌افکنی در کشورمان سابقه دیرینه دارد، اما همیشه اتحاد اقوام از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب آن‌ها را خنثی کرده و تاریخ گواه این مساله است.

وی افزود: در طول تاریخ معاهده‌های مختلف یکی از پس از دیگری بر ملت ایران تحمیل شد و دشمنان می‌خواستند منابع و ذخایر این کشور را غارت کند، اما نتوانستند وحدت و انسجام این ملت را از بین ببرند و با وحدت و همدلی ملت ایران با توجه به اینکه نقشه جغرافیای ایران کوچک شد، اما مذهب و وحدت مردم از بین نرفت و با پیروزی انقلاب اسلامی از یک توطئه بزرگ که تجزیه ایران توسط استکبار به سرکردگی آمریکا بود، جلوگیری شد.

سلیمانی افزود: ملت ایران همیشه با ظلم بیگانگان مبارزه و مقابله کرده است.

وی به توطئه دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ایجاد تفرقه بین مردم اشاره کرد و گفت: ملت فهیم، آماده و باهوش و تمدن ساز با وحدت اقوام و مذاهب در مقابل این دسیسه‌ها ایستادند.

به گفته وی، پیام جشنواره اقوام این است که بدانیم مولفه ایران قوی در سایه وحدت اقوام شکل می‌گیرد و ایران قوی اگر که در چهار دهه گذشته در مسیر تحقق قرار گرفته است و در دوران دفاع مقدس ملت و فرزندان ملت، آزادگان، جانبازان و رزمندگان و شهدا که فرزندان این ملت بودند به پشتیبانی از نظام در آمدند و اجازه ندادند یک مترمربع از خاک ایران جدا شود.

وی با اشاره به اینکه هدف صدام در دوران رژیم بعث، ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: در جنگ تحمیلی آمریکا، صدام را جلو انداخت و خسارت‌های زیادی بر کشور ایران و عراق وارد کرد اما ملت ایران اجازه نداد یک مترمربع از خاک ایران به دست بیگانه بیفتد و با اقتدار ایستادگی و مقاومت کرد و ایران به یک قدرت در منطقه و دنیا تبدیل شد.

سلیمانی افزود: ملت ایران در محور مقاومت برای دور کردن توطئه دشمن ایستادگی کرد و و هم‌اکنون ایران قومی در حال تبدیل شدن به یک قدرت جهانی است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین افزود: وحدت و انسجام از اهداف عالی انقلاب و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: هم‌اکنون نظم نوینی در حال شکل‌گیری است و قدرت از غرب عالم در حال انتقال به شرق عالم است و هم‌اینک مطرح‌ترین ملت و فرهنگی‌ترین ملت و تمدن سازترین ملت ملت ایران است، ملتی که از تنوع اقوام و از یک روحیه مبارزه‌گرایانه و ظلم ستیز برخوردار است.

سلیمانی افزود: هزاران نفر از مردم ایران از اقوام و سلایق مختلف در برابر دسیسه دشمن ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند و با ظلم مبارزه کردند به خصوص زمانی که ظلم از ناحیه خارجی بوده است، تسلیم نشدند که برجسته‌ترین دوران ایستادگی ملت ایران دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهار داشت: هم‌اینک جایگاه ایران به عنوان قدرت جهانی در جهان مطرح شده است.

به گفته وی، گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی به واسطه مجاهدت ملت ایران هم اینک در سراسر جهان در حال گسترس است ایران قوی و ملت مقتدر با همدلی و وحدت اقوام به اقتدار دست پیدا کرده است.

وی به گسترده‌ترین تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: ملت ایران با ایستادگی از دل تحریم‌ها پیروز بیرون آمدند و روند قدرتمند شدن را در درون کشور شکل دادند.

سلیمانی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف افزود: مشکلات معیشتی و اقتصادی که در کشور وجود دارد که بیشتر ناشی از برنامه‌ریزی غلط در گذشته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر به ویژگی‌ها و مختصات اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی در گذشته توجه شده بود، امروز این مشکلات معیشتی وجود نداشت و امروز در ابعاد مختلف اقتصادی روند سازندگی، توسعه و پیشرفت کشور تعطیل نشده و با روند صعودی ادامه دارد.

وی گفت: هم‌اینک در کشور شاهد موفقیت‌های بزرگ و جدید در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، نانو، سدسازی و انتقال آب، فناوری ارتباطات و توربین‌های بزرگ هستیم که این پیشرفت مرهون وحدت و انسجام در بین ملت ها واقوام و مبارزه ستیزی ملت ایران است.

به گفته وی، جشنواره اقوام ایرانی امروز به رنگ و بوی شهدا مزین شده و در راستای برجسته کردن تفکر یک ملت است.

وی افزود: هم‌اکنون ملت ما الگوی کشورهای آزادیخواه شده است و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی شهرستان فارسان با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و مسوولان استانی از روز سه‌شنبه ۳۰ خردادماه آغاز به کار کرد و تا پنجم تیرماه سال‌جاری به‌مدت ۶ روز برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام در خصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی عملیاتی شده و در حاشیه این جشنواره نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا شده است که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

همایش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ایرانی در روستای ده‌چشمه از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری با حضور رییس سازمان بسیج مستضفعین کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha