رئیس کل دادگستری: با مسببان استخدام های غیر قانونی در کهگیلویه و بویراحمد برخورد می شود

یاسوج- ایرنا- رئیس کل دادگستری  کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع استخدام های غیرقانونی در حیطه سازمان بازرسی استان قرار دارد اما پیگیری های لازم در خصوص برخورد با مسببان آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید حسن نگین تاجی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: در داشبورد الکترونیک قوه قضائیه که از مرکز کنترل می شود و دادگستری ها هیچ نقشی در آن ندارند در رضایتمندی مردم دادگستری استان رتبه اول را کسب نموده است.

وی افزود: کارخانه قند نمونه یک کار فاخر و عملیاتی بود که اصول معاملات معوض در آن رعایت نشده بود و ۱۰۰ در صد یک معامله غرری (در اصطلاح قانون مدنی به مجموعه شرایطی گفته می شود که یکی از طرفین معامله یا هر دوی آنان، نسبت به شرایط معامله و سود و زیان آن اطلاع کافی نداشته باشند ) بود که دستگاه قضایی با قدرت وارد شد و رأی آن را صادر کرد و گام به گام موضوع کارخانه قند را پیگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در همین راستا دادگستری استان مسائلی مانند حقوق، بیمه و بازنشستگی کارگران و کارکنان کارخانه قند یاسوج را پیگیری نمود و گفت: کارخانه قند اکنون با ۱۲۰ نفر مشغول کار، آماده افتتاح و فعالیت است.

نگین تاجی عنوان کرد: همه ما بر آن شدیم که اشتباه گذشته را تکرار نکنیم و با تشکیل جلسات مختلف موضوع را پیگیری کردیم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عهده دار ادامه فعالیت این مجموعه گردید.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که از کارخانه قند یاسوج داشتیم کارخانه آماده تولید است و روزانه توان فرآوری ۱۷۰۰ تن چغندر و تولید ۱۳۰ شکر و ۴۰۰تن شکر قرمز را دارد و این موضوع وظیفه ای بود که دستگاه قضایی انجام داد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون یک فرد لبنانی است و اگر حمایت‌های قاطع دستگاه قضایی که حمایت های علمی، تخصصی و میدانی و برخوردهای قاطعانه ای که صورت گرفت نبود آرامشی که در سالهای گذشته نبود، اکنون به کارخانه برگشته است و سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کرده است که سرمایه گذاری بیشتری در استان انجام دهد.

نگین تاجی با اشاره به موضوع کاداستر، گفت: نزاع ها و درگیری هایی که در استان وجود دارد بیشتر بر روی مسائل اختلاف ملکی است اختلافات ملکی و خانوادگی است.

وی تاکید کرد: تعارضات بین مردم و منابع طبیعی که با هزاران پرونده روبرو شده است همه به خاطر عدم تثبیت حدود مالکیت بین منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است اما اکنون جلسات کاداستر به صورت مرتب برگزار می شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در اراضی ملی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و اکنون در اراضی کشاورزی این موضوع به ۳۰ درصد رسیده است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به موضوع مبارزه با فساد در سازمان ها و ادارات پرداخت و گفت: در سازمان بازرسی گزارش هایی که به دادسرا و محاکم داده شده است ۸۳درصد آنها قطعی شده است.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پایلوت مبارزه با آمار گرایی است و در حال حذف آمار گرایی هستیم و تنها استانی که تا آخرین روز ماه پرونده ها را ثبت می کند.

وی افزود: حجم ورودی پرونده در هر شعبه در سال گذشته ۲۲۰ پرونده بوده با اجرای طرح مدیریت پرونده های قضایی قریب ۴۰ درصد چارت تشکیلاتی دادگستری استان را افزایش دادیم و بزرگترین کار در دستگاه قضایی که باعث شدن اطاله دادرسی و کیفیت رسیدگی بیشتر شان انجام گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برخورد با مدیرانی که ترک فعل کرده اند، افزود: در امور شهری در گچساران با تخریب یک ساختمان سه طبقه برخورد کردیم و در امور شهری استان برای یک نفر در دیوان عدالت اداری حکم انفصال صادر شد و هر جایی که نهادهای نظارتی و اطلاعاتی گزارشاتی دارند محال است که برخورد نکرده باشیم.

وی افزود: در سطح مدیران ارشد، در شورای شهر دهدشت یک نفر بازداشت موقت شده است.

نگین تاجی در خصوص سرقت نیز اظهار کرد: سرقت زاییده فقر و بیکاری و عدم اشتغال است که الحمدلله سرقت های به عنف، در استان نداریم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دادگستری وامدار هیچ جریان سیاسی و شخصی نیست و اگر متوجه شویم مدیری تخلف کرده است، با وی برخورد قاطع می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha