۲۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت مسکن در خراسان جنوبی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: صندوق ملی مسکن با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن در این استان موافقت کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز چهارشنبه در تشریح نتایج دیدار خود با قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: دیدار با قائم مقام و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، نتایج خوبی در راستای تقویت زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن برای استان به همراه داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به قول مساعد رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور برای تامین منابع مورد نیاز طرح در استان از محل صندوق ملی مسکن، این نشست با هدف پیگیری اعتبارات برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین به مردم و ویلایی سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور پیشرو بوده و لازم است متناسب با پیشرفت پروژه‌ها، تخصیص زمین به مردم، صدور پروانه‌های ساختمانی و آغاز عملیات ساخت واحدها توسط مردم، آماده‌سازی‌ها نیز انجام و زیرساخت‌های لازم تامین شود.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد در گام اول برای تامین مصالح مورد نیاز تامین زیرساخت آب و برق سایت‌های نهضت ملی مسکن ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

قناعت گفت: با توجه به این مصوبه، شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب باید به سرعت مناقصات لازم را برگزار کنند و روند اجرای کار را شتاب بخشند تا بتوانیم برای گام دوم و جذب اعتبارات بیشتر اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت موضوع دومی بود که در این جلسه مطرح شد گفت: براساس قانون باید به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر زمین تحویل دهیم که در همین راستا در گام اول و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) تعداد ۷۵۰ واحد به واجدین شرایط تحویل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با توافقات صورت گرفته در این جلسه و میزان اعتباراتی که برای استان در نظر گرفته شده، این عدد در کوتاه ترین زمان ممکن به سه هزار واحد افزایش یابد.

وی افزود: تامین زیرساخت‌ها، آماده سازی اراضی، تحویل به‌موقع زمین به متقاضیان، تسریع در روند اجرای قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" و الحاق اراضی مورد نیاز برای تامین نیاز مسکن استان از برنامه‌های اولویت دار است و با جدیت دنبال می‌شود.

این دیدار در تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همراه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha