تازه ترین جزئیات پرونده صندوق سرمایه گذاری خانگی در شهرستان بهمئی

یاسوج- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: بخشی از پول صندوق بهمئی در بورس قرار داده شده بود که سهامی از این شرکت توقیف شده و با پیگیری از طریق سازمان بورس، دستور فروش این سهام گرفته شده و به محض اینکه خریداری پیدا شود و تبدیل به پول نقد گردد مثل همان قسط اول به حساب افراد ریخته می شود.

به گزارش ایرنا، سید علی ملک حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: در پرونده بهمئی بیش از ۱۶ هزار نفر در آن صندوق سرمایه‌گذاری کرده بودند و رسیدگی به آن مصیبت بزرگی بود و کارهای طاقت‌فرسایی باید می‌شد.

وی افزود: این امکان وجود نداشت که ۱۶ هزار نفر در مکانی حضور پیدا کنند و اظهارات آن‌ها ثبت شود پرونده‌ای که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی داشت.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با بیان این که اصحاب رسانه در این پرونده کمک زیادی به ما کرده‌اند، ادامه داد: همچنین مردم بهمئی هم همراهی بسیار خوبی با دستگاه قضایی داشتند که بی نظیر بود.

ملک حسینی تصریح کرد: در یک مهلت سه ماهه با اقدام مدبرانه ای یک مدل بومی برای حل این پرونده تعریف شد، بدون اینکه نیاز به حضور یک نفر در دادگستری باشد سامانه ای طراحی شد، مردم در منزل به صورت رایگان در این سامانه ثبت نام کردند و فرم واحدی درست کردیم.

وی ابراز کرد: کارشناسی پرونده معضل بزرگی بود که هزینه های میلیاردی داشت و باید از مردم گرفته می‌شد مردمی که سرمایه گذاری کرده بودند، جزو محرومان و مستضعفان هستند و با این نگاه، با همکاری معاون اقتصادی استاندار و کارشناسان بانکی تیم ۱۲ نفره تشکیل شد کار را شروع کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج ابراز کرد: مشکلات یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد و با طراحی سامانه و کار ساماندهی شده توانستیم در شب عید وجوه نقدی به حساب ۱۴ هزار نفر از آن‌ها واریز کنیم که یک سوم مطالبات بود.

ملک‌حسینی گفت: از شب عید دفتری در دادسرا ایجاد کردیم و دو هزار نفر دیگر که مشکلاتی در همین پرونده داشتند یک به یک همه آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و به تعداد بیش از ۱۸۰۰ نفر مشکلات آن‌ها برطرف شد و تعداد معدودی مانده که مشکلات آن‌ها نیز برطرف خواهد شد.

وی تأکید کرد: از همین جا از طریق رسانه به مردم اعلام می‌کنیم که دادگستری مرکز استان لحظه‌ای در مورد این پرونده درنگ نکرده و آرزو می‌کنیم مشکلات همگی برطرف شود.

ملک حسینی با بیان اینکه هر روز تماس های زیادی از طرف مردم درخصوص این پرونده دارم، از مردم این خواهش را دارم که مردم صبر و حوصله به خرج دهند تا کارشناسان دادگستری بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: مشکلی که در فضای مجازی ایجاد شده افرادی هستند که برای مطالبات وقت و ساعت تعیین می‌کنند و باعث آزار روحی مردم می‌شوند و همین موجب شده تا تعداد تماس‌ها با ما افزایش پیدا کند مثلاً امروز ۱۵ تماس داشتم خواهش از مردم این است که صبر و حوصله داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج تصریح کرد: سهامی از این شرکت توقیف شده و با پیگیری از طریق سازمان بورس دستور فروش این سهام گرفته شده و به محض اینکه خریداری پیدا شود و تبدیل به پول نقد گردد مثل همان قسط اول به حساب افراد خواهد رفت.

ملک‌حسینی به مشکل ایجاد شده برای مردم لنده مربوط به یک پرونده سرمایه گذاری دیگر اشاره کرد و افزود: در شورای تأمین به صورت مفصل به آن پرداخته و دستوراتی صادر شد که اموال متهم به فروش برسد و با پیگیری ویژه رئیس دادگستری و دادستان لنده کار کارشناسی آغاز شده و در زندان دهدشت در حال کسب اطلاعات از افراد هستند.

وی با بیان این که حصول نتیجه در چنین پرونده‌هایی چندین سال طول می‌کشید و توفیق حاصل نمی‌شد، گفت: در این پرونده، هم سرعت بسیار خوبی داریم و بیش از ۲۶۰۰ مالباخته اکنون در این پرونده داریم و موضوع خاص این که در بستر فضای اینترنتی بوده است.

پنجم دی ماه سال ۱۴۰۱ اموال یک صندوق سرمایه گذاری خانگی در شهرستان بهمئی توقیف شد و کار رسیدگی به آن آغاز شد.

شهرستان بهمئی با جمعیتی حدود ۳۸ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha