۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85147704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌سوزی سه نقطه جنگلی بازفت کوهرنگ مهار شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶
کد خبر: 85147704
آتش‌سوزی سه نقطه جنگلی بازفت کوهرنگ مهار شد
عکس آرشیوی است

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از حریق سه نقطه در جنگل‌های بلوط بازفت کوهرنگ خبر داد و گفت: در این حوادث به درختان بلوط آسیبی نرسیده است و زیرآشکوب جنگل سوخته شدند که اکنون این حریق مهار شد.

اصغر احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این سه مورد آتش‌سوزی، به تنه درختان آسیب نرسیده و خسارت به جنگل وارد نشد.

به گفته وی، این حادثه در سه نقطه جنگلی دره شور بازفت بین روستای مورز و چمن‌گلی رخ داده است که با همکاری دهیاران، مردم، بخشداران، نیروی انتظامی، یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست آتش مهار شده است.

وی افزود: کارشناسان منابع طبیعی برای برآورد مساحت عرصه که دچار حریق شده و میزان خسارت به منطقه اعزام شدند.

احمدی‌ از همکاری مدیریت بحران و همچنین پیگیری استاندار از زمان بروز حادثه تشکرد کرد و گفت: علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست پیگیری است.

وی از مردم استان خواست تا هرگونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۴۰ هزار هکتار وسعت استان شامل جنگل‌ها و مراتع متراکم و نیمه متراکم با تراکم پوشش بیش از ۲۵ درصد در شرایط بحرانی آتش‌سوزی قرار دارد که با اجرای طرح پهنه‌بندی و تعیین مناطق دارای خطر آتش‌سوزی بالا و تعیین این مناطق عوامل تسریع و وسعت سطح آتش‌سوزی را مدیریت و موجب کاهش خسارت به منابع طبیعی خواهد شد.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha