۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85147715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش مصر به حمله وحشیانه صهیونیستها به شهرک فلسطینی «ترمسعیا» 

تهران-ایرنا- وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای در واکنش به حمله وحشیانه صهیونیستها به شهرک فلسطینی «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری خواستار توقف فوری این اقدامات تحریک‌آمیز علیه فلسطینی‌ها شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود اعلام کرد که این کشور خواستار توقف فوری حملات شهرک نشینان اسرائیلی به تعدادی از روستاهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی است.

در این بیانیه تاکید شده است: مصر بر مخالفت کامل خود اقدامات ارعاب و مجازات دسته جمعی که شهروندان فلسطینی را هدف قرار می‌دهد، تأکید دارد و پیشتر نسبت به خطرات و عواقب تشدید مداوم تنش از سوی اسرائیل هشدار داده بود که آخرین آن حمله به شهر جنین بود.

وزارت امور خارجه مصر ادامه داد: جمهوری عربی مصر بر لزوم توقف فوری چرخه خشونت موجود برای جلوگیری از خونریزی و جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت امنیتی و خارج شدن آن از کنترل تأکید می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست امروز (چهارشنبه) در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و اقدام به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها کردند و دستکم ۱۰۰ شهروند فلسطینی در این حملات زخمی شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، رئیس شهرک ترمسعیا در این باره اعلام کرد که این شهرک‌نشینان تندرو حدود ۶۰ خودرو و ۳۰ خانه را به آتش کشیدند.

وی اعلام کرد که حدود ۴۰۰ نفر از شهرک‌نشینان ساکن شهرک «شیلو» به ترمسعیا یورش بردند.

منابع خبری نیز اعلام کرده‌اند که در این حمله ۱۰۰ فلسطینی مجروح و درپی استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که امروز چهارشنبه «عمر قطین» جوان ۲۷ ساله در حین مقابله و مبارزه با شهرک نشنیان در ترمسعیا واقع در شمال شرق رام الله به شهادت رسید.

در همین راستا، روزنامه العربی الجدید نیز به نقل از منابع خود اعلام کرد که این شهرک‌نشینان تحت حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک مذکور حمله کرده و اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سمت فلسطینی هایی کردند که برای دفاع از خود و خانه‌هایشان بیرون آمده بودند.

این حمله وحشیانه صهیونیست‌ها یادآور اقدام مشابه چند ماه گذشته آنها در شهر الحواره واقع در جنوب نابلس است؛ طوری که در پی آن ۱۰۰ نفر از فلسطینیان زخمی شدند. در این حمله، شهرک نشینان صهیونیست یک ساختمان را به آتش کشیدند و به ده‌ها خودروی فلسطینیان خسارت زدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha